درب اتوماتیک شیشه‌ ای, مقالات

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

نوشته‌های تازه

دسته‌بندی مقالات

محصولات جک پارکینگی

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای موارد زیاد و متنوعی را شامل می‌شود. هر کدام از انواع درب‌های اتوماتیک، دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی هستند که رفت و آمد و تردد را برای ما آسان‌تر می‌کنند. با پیشرفت روز به روز صنعت و تکنولوژی به مرور انواعی از درب‌های اتومات با جک‌های درب پارکینگی و سپس انواع درب‌های اتوماتیک شیشه ای به بازار عرضه شدند و هر کدام بسته به نیاز مشتریان، طرفداران خاص خود را پیدا کردند. در این مقاله می‌خواهیم منحصرا در رابطه با درب‌های اتومات شیشه ای، نحوه کارکرد آن‌ها و مزیت‌هایشان اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه کنیم. این درب‌ها نمونه‌هایی از لوکس‌ترین و زیباترین درب‌های برقی اتوماتیک هستند که کاربردهای متنوعی داشته و اکثرا در مکان‌های عمومی و پر تردد استفاده می‌شوند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با درب‌های برقی شیشه ای آشنایی بیشتری پیدا کنید.

درب‌های برقی شیشه ای چگونه کار می‌کنند؟

قبل از آن که بخواهیم اطلاعاتی را در رابطه با مزایای درب اتوماتیک شیشه ای ارائه کنیم، می‌بایست با کارکرد این گونه درب‌ها آشنا شوید. درب‌های شیشه ای هر کدام با توجه به نوع‌شان علاوه‌ بر خصوصیات مشترک، ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی نیز دارند که آن‌ها را از سایر انواع درب‌های اتوماتیک متمایز می‌کند. این درب‌ها مجهز به چشمی هستند که می‌توان گفت اولین نش را در عملکرد خودکار این درب‌ها دارند. انواع چشمی درب اتوماتیک شیشه ای با استفاده از انتقال انواعی از امواج بین قطعات فرستنده و گیرنده تردد را کنترل می‌کنند. بدین معنا که زمانی که این انتقال موج بین فرستنده و گیرنده صورت می‌پذیرد، علامت عدم وجود تردد بوده و درب در این حالت بسته باقی می‌ماند. در صورتی که ارسال این امواج به واسطه موانع و یا تردد بین درب قطع شود، اصطلاحا چشمی این رفت و آمد را تشخیص می‌دهد.

چشمی این مورد را با سیگنال‌هایی به مرکز کنترل درب اتوماتیک شیشه ای می‌رساند. مرکز فرمان نیز که مهم‌ترین عضو در درب‌های برقی خودکار است، نهایتا با همکاری سایر اجزای سیستم، درب را به صورت خودکار باز می‌شود. تمام این فرآیند در کسری از ثانیه انجام می‌شود. به طوری که اگر دقت کرده باشید معمولا حتی زمانی که شما به درب‌های اتومات شیشه ای نزدیک می‌شوید، بدون آن که هنوز به درب رسیده باشید، درب حرکت و حضور شما را تشخیص داده و بلافاصله باز می‌شود. چنانچه از دایره دید چشمی خارج شوید درب به طور خودکار بسته می‌شود. حال که با نحوه کارکرد درب اتومات شیشه ای آشنا شدید، در ادامه می‌خواهیم در رابطه با مزایای درب اتوماتیک شیشه ای اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه کنیم. پس در ادامه‌ی این مطلب نیز همراه ما باشید.

glass door advantages1

چرا باید از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای استفاده کنیم؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، مزایای درب اتوماتیک شیشه ای موارد متنوعی را در بر می‌گیرد. اگر با این مزایا آشنا شوید، در می‌یابید که چقدر وجود این درب‌ها رفت و آمد را برای ما آسان‌تر می‌کند و به گونه‌ای در بالا بردن آسایش زندگی ما نقش دارد. وقتی با این مزایا آشنا شوید، میبینید که در واقع شما همیشه به طور ناخود آگاه از این مزایا بهره‌مند بودید، بدون آن که متوجه آن‌ها باشید. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای

۱. دارای کاربرد متنوع و گسترده‌اند مانند بانک‌ها و بیمارستان‌ها مراکز اداری، پاساژها و مراکز تجاری کوچک و بزرگ، دفاتر اداری داخل کارخانه‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، سوپر مارکت‌ها، و… این درب‌ها را قابل استفاده در انواع زیادی از پروژه‌ها کرده است.

۲. این درب‌ها به دلیل اینکه در اکثریت مواقع بر اثر تنظیماتشان، در موقع عدم وجود تردد بسته‌اند، تا حد زیادی مانع از ورود گرد و غبار و خاک به داخل ساختمان می‌شوند.

۳. ممانعت از ورود آلودگی صوتی تا حد بالایی به داخل ساختمان

۴. ممانعت از شیوع بیماری، به دلیل باز و بسته شدن خودکار و عدم دخالت دست در حرکت دادن درب‌های اتوماتیک شیشه ای

۵. تا حد بالایی موجب حفظ انرژی گرمایی و سرمایی داخل ساختمان می‌شود و از اتلاف انرژي جلوگیری می‌کنند.

۶. زیبا سازی نمای خارجی ساختمان به دلیل ظاهر زیبا و شیشه ای این نوع درب‌ها

۷.امکان مشاهده دکوراسیون داخلی ساختمان و کالاهای داخل فروشگاه‌ها، پاساژ‌هذ و مغازه‌ها، به دلیل استفاده از شیشه

۸. دارا بودن قابلیت‌هایی نظیر عدم بازتابش نور در انواعی از شیشه درب اتوماتیک شیشه ای

۹. ایجاد حد بالایی از امنیت برای ساختمان به دلیل قابلیت نصب و فعال سازی انواع قفل‌های الکترومکانیکی بر روی این درب‌ها

۱۰. امکان ادامه‌ی عملکرد حتی با وجود قطعی برق در تصورت تجهیز درب به برق اضطراری درب اتوماتیک شیشه ای

۱۱. امکان کنترل و تشخیص تردد اتومبیل و افراد با استفاده از کدهای تعریف شده

و….

در نتیجه همان‌طور که مشاهده نمودید، استفاده از این درب‌های اتومات شیشه ای دارای مزایای زیادی بوده که ما چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را برای شما عزیزان در این جا شرح دادیم. شما می‌توانید برای آشنایی هر چه بیشتر با مزایای درب اتوماتیک شیشه ای با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

چنانچه شما هم قصد استفاده از انواع درب‌های اتوماتیک شیشه ای را در پروژه خود دارید، علاوه بر آشنایی با مزایای درب اتوماتیک شیشه ای باید اطلاعاتی در رابطه با قیمت درب اتوماتیک شیشه ای نیز داشته باشید. به هر حال قیمت تمام شده‌ی کل این سیستم نیز می‌تواند فاکتور مهمی در انتخاب آن باشد. اولا این مورد را ذکر کنیم که درب‌های اتومات شیشه ای انواع مختلفی دارند و شما با توجه به نوع پروژه‌تان، هر مورد از انواع مناسب را که انتخاب نمایید طیف قیمتی آن متفاوت خواهد بود.

همچنین این نکته نیز قابل ذکر است که این درب‌ها و انواع قطعاتشان توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. همچنین امکان سفارش این درب‌ها در ابعاد و اتدازه مناسب پروژه شما و با نوع شیشه و فریم مناسب برای هر مکانی وجود دارد. در نتیجه هر یک از این موارد می‌توانند بر روی قیمت تمام شده‌ی کل این سیستم تاثیرگذار باشند. شما می‌توانید برای آشنایی با به روزترین حدود قیمت درب اتوماتیک شیشه ای با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگام آنان بهره‌مند شوید.

برند اریس الکترونیک، در حوزه تولیدات لوازمات جانبی درب‌های انوماتیک شیشه ای ورود پیدا کرده است. یکی از محصولات ما در گروه صنعتی اریس الکترونیک چشمی راداری درب اتوماتیک شیشه ای اریس هست. به همت پرسنل متعهد، متخصص و خلاق ما با بالانرین کیفیت و کارآیی برای شما عزیزان تولید و عرضه می‌شود. شما می‌توانید برای آشنایی با این محصول و همچنین ویژگی‌های سایر محصولات موجود در سایت، به قسمت مربوطه در سایت مراجعه کنید. چنانچه در این باره سوالی داشتید می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل نمایید تا از مشاوره رایگان آنان بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *