درب اتوماتیک شیشه‌ ای, مقالات

درب شیشه ای برقی

درب شیشه ای برقی

نوشته‌های تازه

دسته‌بندی مقالات

محصولات جک پارکینگی

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

درب شیشه ای برقی یکی از انواع درب‌های اتوماتیک است که امروزه استفاده از آن بسیار مرسوم است. اگر دقت کرده باشید امروزه خیلی از مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و پاساژ‌های تجاری برای زیبایی هر چه بیشتر نمای ساختمان و همچنین امکان نمایش دکوراسیون و معماری داخلی و کالاهای داخل فروشگاه، از درب‌های شیشه ای اتوماتیک استفاده می‌کنند. این درب‌ها علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، در بیمارستان‌ها، بانک‌ها، مراکز اداری، مراکز تجاری، و…. نیز کاربرد دارند. درب‌های شیشه ای عضو مدرن‌ترین درب‌های اتوماتیک هستند که با ساز و کاری خاص به صورت خودکار باز مي‌شوند. در ادامه در رابطه با نحوه عملکرد و انواع درب شیشه ای برقی اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

درب شیشه ای برقی

انواع درب اتوماتیک شیشه ای مجهز به چشمی درب شیشه ای هستند. در واقع می‌توان گفت عملکرد خودکار این نوع از درب‌های اتومات تا حد زیادی به چشمی آن بستگی دارد. زیرا چشمی است که در مرحله اول وجود رفت و آمد بین درب را تشخیص می‌دهد. سپس با سیگنال‌هایی به مرکز فرمان درب اتوماتیک این موضوع را می‌رساند. سپس مرکز کنترل با هماهنگی سایر اجزا موجب باز شدن درب به شکل خودکار می‌شود. انواع چشمی درب اتوماتیک شیشه ای با رد و بدل کردن امواجی بین فرستنده و گیرنده خود هموار تردد را زیر نظر دارند. زمانی که این انتقال امواج به نحوی قطع شود و یا طول موج ارسالی با طول موج دریافتی تفاوت کند، به معنای وجود تردد بوده و درب به طور اتومات باز می‌شود. اینکه درب‌های شیشه ای بدون دخالت دست باز و بسته می‌شوند نقش به‌سزایی نیز در کاهش شیوع بیماری دارد.

به همین خاطر امروزه از این نوع درب‌های در مراکز عمومی که تردد زیادی دارند بیشتر استفاده می‌شود. همچنین از دیگر ویژگی‌های درب شیشه ای برقی این است که می‌تواند تا حد زیادی مانع از به هدر رفتن انرژی گرمایی یا سرمایی داخل ساختمان شود. برخی فکر می‌کنند این نوع درب‌های اتوماتیک چون شیشه ای هستند پس ممکن است امنیت ساختمان را به خطر بیندازند. اما این طور نیست. اولا شیشه های به کار برده شده در این نوع درب‌ها انواع مختلفی داشته و معمولا از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در ضخامت‌های متفاوت ساخته می‌شوند. در ثانی امکان نصب قفل‌های الکترومکانیکی بر روی این درب‌ها باعث شده امنیت استفاده از آن‌ها بسیار بالا باشد. حال که با درب شیشه ای برقی و ویژگی‌ها و ساز و کار آن به اختصار آشنا شدید، در ادامه به معرفی انواع این درب‌ها می‌پردازیم. پس در ادامه نیز با ما همراه باشید.

Darb barghi-1

انواع درب شیشه ای برقی

همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر کردیم، درب‌های شیشه ای برقی دارای انواع مختلفی هستند. هر کدام از این درب‌ها در عین داشتن اشتراکاتی با یکدیگر دارای ویژگی‌های منحصر به فرد نیز هستند که باعث می‌شود کاربردی خاص داشته باشد. در اینجا به اختصار انواع درب‌های شیشه ای اتومات را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

انواع درب اتومات شیشه ای

۱. انواع سویینگ: درب‌های سویینگ شیشه ای همانند درب‌های بازویی اتومات شده با جک‌های درب پارکینگی هستند. این نوع درب‌ها برای مکان‌هایی که به دلیل نوع معماری ساختمان نیاز هست درب به صورت لولایی با زاویه ۹۰ درجه باز شود به کار می‌روند. درب‌ شیشه ای سویینگ معمولا فرآیند نصب راحتی داشته و از انواع پرکاربرد درب‌های اتومات شیشه ای است.

۲. تلسکوپی: انواع درب شیشه ای تلسکوپی همانند درب‌های اتوماتیک کشویی هستند. یعنی با حرکت هر لنگه درب بر روی ریل‌ها شبیه به حرکت کشو باز و بسته می‌شوند. به دلیل این نوع حرکت و استفاده از ریل در ساختار این نوع درب‌ها،حرکت آن‌ها با سرعت بالایی انجام می‌شود که برای مکان‌های پر رفت و آمد مناسب هستند.

۳. نیم گرد: به درب‌های نیم گرد اتومات شیشه ای فولدینگ هم گفته می‌شود. درب‌های فولدینگ بیشتر در مکان‌هایی کاربرد دارند که به دلیل نوع و شکل معماری ساختمان، دهنه‌ی قرار گیری درب دارای عرض کمی باشد. این نوع درب‌های برای این عرض‌های کم مناسب هستند که همین ویژگی، شاید مهم‌ترین مزیت‌ آن‌ها محسوب شود.

۴. زیر سقفی: درب‌های شیشه‌ای زیر سقفی نیز مانند هر درب اتوماتیک سکشنال، دارای ریل‌هایی بر زیر سقف هستند که درب با حرکت بر روی این ریل‌ها باز و بسته می‌شود. وجود این ریل‌ها باعث می‌شود که فضای بسیار کمی اشغال شود و ارتفاع سقف کم نشود. این موضوع نیز می‌تواند از مزایای استفاده از درب‌های اتوماتیک زیر سقفی باشد.

مواردی که ذکرکردیم چهار مورد از پرکاربردترین انواع درب شیشه ای بود که برای شما عزیزان معرفی کردیم. در ادامه نیز با ما همراه باشید تا با درب شیشه ای گردان نیز آشنا شوید.

درب شیشه ای برقی گردان

یکی دیگر از انواع درب شیشه ای اتومات، درب‌های گردان هستند که امروزه بیشتر در پروژه‌های بزرگ و پرهزینه به کار می‌روند. درب‌های گردان به دلیل نوع خاص ظاهر و کاربرد خاصی که دارند معمولا در دسته‌بندی انواع درب شیشه ای اتومات به شمار نمی‌روند. بلکه خود نوع خاصی از درب‌های شیشه ای برقی هستند که به صورت خودکار حرکت می‌کند. اگر دقت کرده باشید مثلا در ورودی برخی از پاساژ‌ها و مراکز تجاری درب‌های گردان را مشاهده می‌کنید. این درب‌ها متشکل از کابین‌هایی هستند که با صفحه‌ای شیشه ای بین آن‌ها فاصله وجود دارند.

با هر چرخش درب، تعدادی از افرد می‌توانند با ورود به این کابین‌ها، از سمت دیگر خارج شوند. در این حالت با هر چرخش درب تعدادی از افراد به ساختمان وارد و یا از ساختمان خارج می‌شوند. این درب‌ها از گران‌ترین و لوکس‌ترین انواع درب‌های اتوماتیک هستند که امروزه توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و متناسب با پروژه شما قابل سفارش‌اند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت درب‌های شیشه ای گردان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

اریس الکترونیک برندی ایرانی است که در زمینه تولید دستگاه‌ها و لوازمات زیر مجموعه سیستم‌های کنترل تردد، امنیتی و حفاظتی فعالیت می‌کند. ما در گروه صنعتی اریس همواره به ارائه محصولاتی با کیفیت و مرغوب می‌اندیشیم و در تلاشیم تا رضایت شما عزیزان را از هر لحاظ جلب کنیم. شما می‌توانید با مطالعه مقالات موجود در سایت اطلاعات خود را در رابطه با درب شیشه ای برقی بالا ببرید. چنانچه در این باره سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *