درب اتوماتیک شیشه‌ ای, مقالات

آشنایی با چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

نوشته‌های تازه

دسته‌بندی مقالات

محصولات جک پارکینگی

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای یکی از قطعات مهم و کاربردی در درب‌های اتوماتیک است. در واقع اتومات بودن درب‌های برقی اتوماتیک به وجود همین چشمی درب اتوماتیک بستگی دارد. بدین صورت که چشمی، با داشتن سنسورهای حساس به حرکت، هر زمان که وجود رفت و آمد و تردد را تشخیص دهد، با ارسال فرمانی به مرکز کنترل درب اتوماتیک شیشه ای موجب باز شدن درب به صورت خودکار می‌شود. همچنین زمانی که ترددی وجود نداشته باشد، درب به طور خودکار بسته می‌شود. همه‌‌ی این مشاهده‌گری‌ها توسط چشمی درب اتوماتیک شیشه ای انجام می‌شود. این قطعه هم در پکیج‌های فروش درب‌های اتوماتیک و هم به صورت جداگانه به فروش می‌رسد. برند‌های مختلفی در ایران و خارج از کشور در زمینه تولید این قطعه فعالیت میکنند. شما می‌توانید برای آشنایی با چگونگی کارکرد چشمی، ادامه‌ی این مطلب را مطالعه نمایید.

درب‌های اتوماتیک شیشه ای، زیبایی و کارآیی

قبل از معرفی نوع کارکرد چشمی درب اتوماتیک شیشه ای، ابتدا می‌خواهیم در ارتباط با کاربرد و مزایای درب اتوماتیک شیشه ای اطلاعاتی مختصر را به شما عزیزان ارائه کنیم. درب‌های اتوماتیک شیشه ای به دلیل اینکه امکان مشاهده شدن نوع معماری و دکور داخلی ساختمان از بیرون را فراهم می‌کنند، می‌توانند در زیبایی ظاهر و نمای ساختمان تاثیر به‌سزایی داشته باشند. شما در هنگام ورود به هر جایی ابتدا با درب ورودی مواجه می‌شوید، پس زیبایی هر چه بیشتر درب ورودی تاثیر زیادی در جلب نظر مراجعین و مشتریان دارد.

زیرا که درب‌های اتوماتیک شیشه ای دارای کاربردی گسترده بوده و از بانک‌ها و مراکز اداری گرفته تا مراکز تجاری و فروشگاه‌های بزرگ و… به کار می‌روند. همچنین اینکه درب‌های شیشه ای به صورت اتومات و به کمک چشمی درب اتوماتیک شیشه ای باز می‌شوند، تاثیر زیادی در عدم شیوع بیماری دارد. زیرا که درب بدون دخالت دست و به طور خودکار باز می‌شود. حال که به اختصار با کاربرد و مزایای درب‌های اتوماتیک شیشه ای آشنا شدید، وقت آن است که به بررسی چشمی درب شیشه ای اتومات بپردازیم. با ما همراه باشید.

چشمی درب اتوماتیک

چگونه با کمک چشمی درب اتوماتیک شیشه ای، درب به طور خودکار باز می‌شود؟

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای دارای انواع مختلفی است اما نوع کارکرد آن‌ها و ساز و کار کلی‌شان مانند یکدیگر است. به طور کلی هدف از وجود این قطعه در درب‌های برقی همین اتوماتیک شدن حرکت آن‌ها و کنترل و تشخیص تردد است. چشمی درب اتومات شیشه ای یا همان فتوسل، دارای قطعاتی به عنوان ارسال‌کننده و گیرنده‌ي امواج است. یکی از این دو در قسمت داخلی درب و دیگری در قسمت بیرون درب نصب می‌شود. بین قطعه ارسال‌کننده یا فرستنده با قطعه گیرنده امواجی منتقل می‌شود. چنانچه مانع یا ترددی بین این امواج قرار بگیرد، طبیعتا دیگر این انتقال موج صورت نمی‌گیرد.

پس بدین صورت است که این سنسور‌ها، حرکت را تشخیص می‌دهند. به محض اینکه ارتباط موجی بین فرستنده و گیرنده قطع شود، چشمی اصطلاحا فرمانی را به مرکز کنترل درب اتوماتیک ارسال می‌کند که حاوی فرمان بر باز شدن درب است. و اینگونه است که پس از این با همکاری و دستور مرکز فرمان درب با دیگر اجزا، درب به صورت خودکار می‌شود. در ادامه می‌خواهیم انواع چشمی درب اتوماتیک شیشه ای را به اختصار بررسی کنیم. پس همچنان تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

چشمی درب اتومات شیشه ای را می‌توان به صورت‌های مختلف و با در نظر گرفتن معیار‌های گوناگونی دسته بندی‌ کرد. یکی از انواع دسته‌بندی معروف و پرکاربرد شامل تقسیم‌بندی آن به دو گروه است: یکی بر اساس شکل ظاهری آ‌ن‌ها و دیگری بر اساس نوع کارکرد و سنسور تشخیص‌دهنده حرکت. در ادامه این دسته‌بندی‌ها را به اختصار بررسی خواهیم کرد و تفاوت آن‌ها را نیز شرح خواهیم داد.

دسته‌بندی انواع چشمی درب شیشه ای اتومات

۱. از نظر شکل ظاهری: دارای انواع مختلف بیضی شکل، مستطیلی شکل و شکل تخم مرغی هستند.

۲. از نظر کارکرد و سنسور حساس به حرکت: دارای انواع سنسور مادون قرمز، سنسور حرکتی راداری، حالت مایکروویو و سنسور فشار هستند که در ادامه مختصرا هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

cheshmi darb shishei-3

انواع چشمی درب تومات شیشه ای بر اساس نوع سنسور

۱. سنسور مادون قرمز: این سنسور همان‌طور که از نامش مشخص است از اموج مادون قرمز برای ارتباط مابین فرستنده و گیرنده استفاده می‌کند و بسیار پر کاربرد است. این نوع از چشمی‌ها خود دارای دو نوع سنسور مادون قرمز اکتیو و سنسور مادون قرمز غیر اکتیو است که در مقاله‌ی انواع چشمی درب اتوماتیک مفصلا آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

۲. سنسور حرکتی راداری: سنسور‌های حرکتی راداری چون اصطلاحا به حالتی شبیه به ردیاب حرکت عمل می‌کنند، علاوه بر تشخیص رفت و آمد و تردد می‌توانند جهت حرکت فرد متحرک را نیز تشخیص دهند. بدین معنا که فرد دارد از ساختمان خارج و یا وارد ساختمان می‌شود. چشمی راداری درب اتوماتیک شیشه ای اریس یکی از انواع چشمی‌های پرکاربرد و با کیفیت بوده که با قیمتی مقرون به صرفه نیز به فروش می‌رسد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت چشمی درب اتوماتیک شیشه ای با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

۳. حالت ماکروویو: این حالت از سنسورها با اندازه‌گیری طول موج تردد را تشخیص می‌دهند. بدین صورت که امواج ماکرو را به محیط اطراف درب ارسال می‌کنند. این امواج پس از برخورد با محیط به سمت سنسور بازتاب می‌شوند. چنانچه طول موج امواج بازتابیده شده با امواج ارسال شده یکی نباشند، فرمان و اطلاع وجود تردد توسط چشمی به مرکز کنترل درب ارسال می‌شود.

۴. سنسور فشاری: این سنسور نیز با فشار وزن افراد سر و کار دارد. بدین صورت که وقتی فشار وزن مانعی مابین درب را حس می‌کند، فرمان باز شدن درب را ارسال می‌کند.

 

برند اریس الکترونیک در حوزه تولید و عرضه سیستم‌های کنترل تردد فعالیت می‌کند. ما در گروه صنعتی اریس همواره به رفع نیاز شما عزیزان می‌اندیشیم و در تلاشیم تا بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان عرضه کنیم. شما می‌توانید برای اطلاع از محصولات موجود در سایت به قسمت مربوطه مراجعه کرده و ویژگی‌های آن‌ها را مطالعه نمایید. همچنین برای اطلاع از قیمت چشمی درب توماتیک شیشه ای می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نماییدو از مشاوره‌ی رایگان آنان نیز بهره‌مند شوید. جلب رضایت شما، همیشه سر لوحه کار ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *