درب اتوماتیک شیشه‌ ای, مقالات

آشنایی با درب اتوماتیک شیشه ای گردان

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

نوشته‌های تازه

دسته‌بندی مقالات

محصولات جک پارکینگی

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

درب اتوماتیک شیشه ای گردان یک نوع خاص از انواع درب‌های اتوماتیک شیشه ای است که کاربرد خاصی نیز دارد. درب‌های اتوماتیک شیشه ای دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام علاوه بر داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد، با دیگر انواع نیز دارای اشتراکاتی هستند. درب شیشه ای گردان به دلیل خاص بودن نوع کاربرد و عملکردش معمولا در دسته‌بندی انواع درب‌های شیشه ای قرار نمی‌گیرد و آن را نوعی خاص و جدا از درب‌های شیشه ای تلقی می‌کنند. زیرا ظاهری متفاوت‌تر از سایر انواع درب شیشه ای نیز دارد.

البته در کل تمام انواع درب‌های اتوماتیک شیشه ای در میان انواع درب‌های اتوماتیک به دلیل زیبا سازی نمای ساختمان و ویژگی‌های منحصر به فردشان خاص و مدرن محسوب می‌شوند. همان‌طور که قطعا مشاهده نموده‌اید امروزه اکثریت پاساژ‌های تجاری، مغازه‌ها، بانک‌ها، فروشگاه‌ها، و… همگی از انواعی از درب شیشه ای اتومات استفاده می‌کنند تا علاوه بر زیبا ساختن نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی و اجناس داخل مغازه را نیز به نمایش بگذارند. حال در این مقاله می‌خواهیم درب اتوماتیک شیشه ای گردان را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌ها وکاربرد درب‌های اتوماتیک شیشه ای

قبل از معرفی درب شیشه ای اتوماتیک گردان می‌خواهیم توضیحات مختصری در رابطه با کاربرد و ويژگی‌های درب‌های شیشه ای اتومات به شما کاربران عزیز ارائه کنیم. یکی از مزایا و ویژگی‌های درب‌‌های شیشه ای این است که به دلیل اینکه اتومات هستند و کاربردشان در مکا‌ن‌های پر رفت و آمد، عدم دخالت دست در باز و بسته کردن درب تاثیر زیادی در عدم شیوع و گسترش بیماری‌های مختلف دارد. همچنین این نوع درب‌ها اکثرا قابلیت نصب انواع قفل‌های الکترومکانیکی و اکتیو کردن آن را دارند و موجب بالا رفتن مکان مورد استفاده می‌شوند. درب‌های شیشه ای تا حد زیادی از اتلاف گرما و سرمای درون ساختمان جلوگیری می‌کنند.

همچنین در انواع ابعاد، فریم، رنگ، نوع شیشه، و…. متنوعی قابل سفارش اند. از جمله موارد پرکاربرد استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه ای می‌توان به بیمارستان‌ها، بانک‌ها، مراکز اداری و تجاری، مغازه‌ها، دفاتر داخلی کارخانجات، و…. اشاره کرد. حال که به اختصار ویژگی‌ها، کاربرد و مزایای استفاده از درب‌های شیشه ای اتومات را دانستید می‌توانیم در ادامه به معرفی انواع درب شیشه ای و همچنین درب انوماتیک شیشه ای گردان به عنوان نوع خاصی از این درب‌ها بپردازیم. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

Darb gardan-1

انواع درب‌های اتوماتیک شیشه ای

برای آنکه درب شیشه ای گردان را بشناسید و علت خاص بودن آن را متوجه شوید، ابتدا لازم است با سایر انواع درب‌های شیشه ای اتومات نیز آشنا شوید. در این صورت است که می‌توانید تفاوت درب اتوماتیک شیشه ای گردان را با دیگر انواع تشخیص دهید. در ادامه یکی از انواع دسته‌بندی‌های درب اتوماتیک شیشه ای را به اختصار به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

انواع درب شیشه ای اتومات

۱. تلسکوپی: درب شیشه ای تلسکوپی همانند حرکت کشو، به دو سمت راست و چپ (دو لنگ) باز و بسته می‌شود و دارای سرعت حرکت بالایی است که از مزایای آن محسوب می‌شود.

۲. سویینگ: درب‌های سویینگ همانند درب‌های اتومات شده با جک‌های درب پارکینگی بازویی، برای مکان‌هایی به کار می‌روند که نیاز است درب به صورت ۹۰ درجه باز شود. حرکت درب در این نوع درب اتومات شیشه ای به صورت لولایی است.

۳. نیم گرد: به درب‌های شیشه ای نیم گرد فولدینگ هم می‌گویند. این درب‌ها بیشتر برای مکان‌هایی به کار می‌روند که دهنه‌ی ایجاد شده برای قرار گیری درب دارای عرض کوچکی باشد. اگر کمی دقت کنید خصوصا در برخی از مغازه‌ها چنین معماری‌ها و دهانه‌های کوچک درب را مشاهده می‌کنید.

۴. زیر سقفی: درب شیشه ای زیر سقفی نیز همانند دیگر درب‌های اتوماتیک زیر سقفی، با حرکت بر روی ریل به سمت بالا، در زیر سقف قرار می‌گیرد و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. از مزایای استفاده از این نوع درب‌های برقی اتومات نیز همین اشغال کردن فضای پارکینگ در کم‌ترین حالت ممکن است.

این چهار نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای یکی از روش‌های معروف دسته‌بندی این درب‌های اتومات برقی بود که به اختصار توضیح دادیم. حال به معرفی یکی از خاص‌ترین انواع درب‌های شیشه ای، یعنی درب شیشه ای اتوماتیک گردان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

احتمالا شما هم درب‌های شیشه ای گردان را گاها در ورودی برخی از پاساژ‌های تجاری و یا پروژه‌های خیلی بزرگ و مراکز عمومی لوکس مشاهده نموده‌اید. درب اتوماتیک شیشه ای گردان به دلیل ویژگی‌های خاص و ظاهر زیبا و منحصر به فردی که دارد، عضو گران‌ترین و لوکس‌ترین انواع درب اتومات به شمار می‌رود. عملکرد این نوع درب‌ها همان‌طور که احتمالا مشاهده نمودید بدین صورت است که دارای یک محفظه یا کابین است که به چند قسمت تقسیم شده است. وقتی افراد از سمتی داخل یکی از قسمت‌های این کابین می‌شوند، درب برقی شروع به چرخش کرده و افراد را اصطلاحا جا به جا می‌کند. سپس این اشخاص می‌توانند پس از چرخش درب و قرار گرفتن آن در وجه داخلی ساختمان، وارد مجتمع شوند. استفاده از این نوع درب‌ها خصوصا در مکان‌های عمومی پر رفت و آمد بسیار مثمرثمر است.

زیرا می‌توان به نوعی آن را تنظیم کرد که در ساعات شلوغی توقف نکند و مدام با سرعتی معقول و ثابت در حال گردش باشد. و با هر بار چرخیدن تعدادی از افراد را همزمان با هم وارد و یا خارج کند. این درب‌ها توسط برندهای مختلفی در داخل و خارج از کشور تولید می‌شوند و متناسب با پروژه‌ی شما قابل سفارش و طراحی اند. همچنین به دلیل آنکه اصطلاحا این درب‌ها هیچ وقت حالت کاملا باز ندارند (زیرا با چرخش و جا به جایی هر قسمت، بخش جداکننده‌ی بعدی با گردش کل کابین جای آن را می‌گیرد) دارای کمترین میزان اتلاف انرژی ساختمان هستند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این نوع از درب‌های اتوماتیک با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای گردان

قیمت این نوع درب‌های خودکار نیز مانند سایر انواع درب‌های برقی اتومات می‌تواند به چندین فاکتور بستگی داشته باشد. مانند برند تولید و عرضه‌کننده، ابعاد سفارشی، نوع شیشه، رنگ و نوع فریم، هزینه‌های نصب درب اتومات گردان، کیفیت قطعات و اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن، و… در نتیجه قیمت آن با توجه به سفارش و پروژه‌ی شما می‌تواند تعیین شود. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت حدودی درب اتوماتیک شیشه ای گردان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و سوالات خود را از آنان بپرسید.

گروه الکترونیکی اریس در حوزه تولید دستگاه‌ها و لوازمات سیستم‌های کنترل تردد فعالیت می‌کند. مانند جک‌های درب پارکینگی و لوازمات جانبی آن‌‌ها و لوازمات جانبی درب‌های شیشه ای اتومات مانند چشمی راداری درب اتوماتیک شیشه ای اریس. اگر در رابطه با درب‌های گردان و یا ویژگی‌های محصولات موجود در سایت سوالی داشتید که در این مقاله بدان پاسخ ندادیم، می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و از مشاوره‌ی رایگان آنان بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *