درب اتوماتیک شیشه‌ ای, مقالات

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

نوشته‌های تازه

دسته‌بندی مقالات

محصولات جک پارکینگی

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

انواع درب اتوماتیک شیشه ای همچون دیگر انواع درب‌های اتوماتیک می‌تواند دارای تنوع و دسته‌بندی‌های مختلفی باشد. حتما شما هم تا به حال هنگام ورود به مغازه‌ها، فروشگاه‌ها یا حتی بانک، برای یک بار هم که شده به نمای بیرونی ساختمان این مکان‌ها دقت نموده‌اید. آیا توجه کرده‌اید که چقدر شکل و شمایل درب یک ساختمان می‌تواند روی زیبایی نمای آن تاثیرگذار باشد؟ مثلا به طور معمولا وقتی که به مراکز تجاری می‌روید، آیا دیدن دکوراسیون مغازه‌هایی که دارای درب یا چند وجه دیوار شیشه‌ای هستند شما را جذب نمی‌کند؟

قطعا که شیشه‌ای بودن حریم مغازه‌ها موجب جلب توجه بیشتر و نمایان شدن دکوراسیون داخلی و از آن مهم‌تر اجناس داخل مغازه می‌شود. اکثر فروشندگان همیشه سعی می‌کنند این شیشه‌‌ها را تمیز نگه دارند و دکور مناسبی برای قسمتی که از بیرون دیده می‌شود در نظر بگیرند. پس اکنون می‌دانید که وجود درب‌های اتوماتیک شیشه ای بیش از آنچه که به نظر می‌رسد در زندگی ما تاثیرگذار است. با ما همراه باشید تا انواع درب اتوماتیک شیشه ای را بررسی کنیم.

ویژگی‌های درب اتوماتیک شیشه ای

در اینجا می‌خواهیم به اختصار ویژگی‌های درب اتوماتیک شیشه ‌ای را بررسی کنیم. این نوع درب‌ها در ابعاد مختلف و با ضخامت‌های متفاوتی قابل تولید و سفارش اند. تولیدکنندگان با توجه به نیاز مشتری و مکان مورد نظر دربی با ویژگی‌های مناسب را تولید و عرضه می‌کنند. از اجزای درب اتوماتیک شیشه ای می‌توان به موتور، چشمی، شیشه، کتیبه، مدار کنترلی درب اتوماتیک شیشه ای، ریل، و… اشاره کرد. این درب‌ها علاوه بر زیبا سازی نمای ساختمان، دارای مزایای دیگری نیز می‌باشند. من جمله اینکه به دلیل امکان نصب قفل‌‌های الکترومکانیکی و امکان فعال سازی آن بر روی این نوع درب‌ها، موجب بالا رفتن هر چه بیشتر امنیت مکان مورد استفاده می‌شوند.

به علاوه از ورود گرد و غبار، آلودگی صوتی، و… نیز به مکان مورد نظر جلوگیری می‌کنند. قیمت درب اتوماتیک شیشه ای به معیارهای مختلفی بستگی دارد. مانند برند تولیدکننده، متریال اولیه در تولید، ویژگی‌های درب مورد نظر، ضخامت و ابعاد درب، و… در نتیجه، بسته به سفارش کاربران و مشتریان مختلف می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشد. حال که به اختصار با ویژگی‌های درب اتوماتیک شیشه ‌ای و مزایای استفاده از آن به اختصار آشنا شدید، در ادامه به معرفی انواع درب اتوماتیک شیشه ای می‌پردازیم. پس در ادامه نیز با ما همراه باشید.

glass door types1

درب‌های اتوماتیک شیشه ای به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

درب‌های اتوماتیک شیشه ای نیز مانند هر کالای دیگری می‌توانند با در نظر گرفتن فاکتور‌های مختلف، به روش‌های متفاوتی دسته‌بندی شوند. اما یکی از اصلی‌ترین دسته‌بندی برای انواع درب اتوماتیک شیشه ای به روش زیر است.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای:

۱. تلسکوپی: به درب‌های شیشه‌ای تلسکوپی اصطلاحا کشویی نیزمی‌گویند. به این دلیل که این نوع درب‌ها با حرکت بر روی ریل‌ها مشابه حرکت کشو، به دو سوی راست و چپ باز و بسته می‌شوند. این نوع باز شوندگی در درب‌های شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی موجب سرعت بالای حرکت درب می‌شود که از مزایای این نوع به شمار می‌رود.

۲. سویینگ: درب‌های اتوماتیک شیشه ای سویینگ به نام بازویی نیز معروف هستند. این نوع درب‌ها بیشتر در مکان‌هایی به کار می‌‌روند که نیاز هست درب به صورت لولایی و با زاویه‌ای در حدود ۹۰ درجه حرکت کند. از مزایای این نوع درب‌ها این است که می‌توانیم بدون تغییر مکان درب و حرکت آن، درب را اتوماتیک کرد. همچنین نصب این نوع از درب‌ها زمان کمتری طول می‌کشد و معمولا راحت‌تر است.

۳. نیم گرد: به درب‌های شیشه ای نیم گرد، فولدینگ هم می‌گویند. کاربرد این نوع درب‌های شیشه‌ ای معمولا در مکان‌هایی است که محل نصب در دارای اندازه دهنه کمی باشد. از مزایای به کارگیری این نوع درب نیز همین است. خصوصا برای مغازه‌ها و کلا مکان‌هایی که به دلیل نوع معماری‌شان هنگام طراحی ساختمان محل قرارگیری درب را با عرض کم درب نظر گرفته‌اند!

۴. زیر سقفی: درب‌های اتوماتیک زیر سقفی شیشه ای نیز مانند هر درب سکشنالی دارای ریل‌هایی زیر سقف هستند. این نوع درب‌ها به هنگام باز شدن در زیر سقف جمع می‌شوند. از مزایای درب‌های شیشه ای سکشنال این است که مانند درب‌های کرکره ای در زیر سقف اصطلاحا جمع یا رول نمی‌شوند و این موضوع باعث عدم کاهش ارتفاع سقف می‌گردد.

کدام نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای برای من مناسب‌تر است؟

حال که با یکی از اصلی‌ترین دسته‌بندی‌های انواع درب اتوماتیک شیشه ای به اختصار آشنا شدید، بهتر است به این سوال پاسخ بدهیم که با بررسی چه ویژگی‌هایی میتوانیم نوع مناسب درب شیشه‌ای برای مکان مورد نظرمان را تشخیص دهیم؟ ابتدا باید بگوییم که باید شناخت نسبی خوبی در مورد انواع ردب‌های شیشه‌ای اتومات داشته باشید. در ثانی باید بودجه‌ی در دسترس‌تان را هم در نظر بگیرید و به دنبال درب اتوماتیک شیشه ای با قیمت مناسب بگردید. بررسی مکان مورد نظر شما برای نصب درب شیشه ای توسط یک کارشناس لازم است.

دلیل این امر آن است که بهتر است کارشناس با بررسی ویژگی‌های دهنه محل نصب درب، نوع درب شیشه ای اتومات مناسب را به شما معرفی کند. ضمنا برای پاسخ به این سوال باید پس از صحبت با کارشناس ویژگی‌های درب را نیز بر طبق اصول و سپس صلاح دید خودتان انتخاب کنید. ابعاد درب، ضخامت شیشه، نوع شیشه، رنگ آن، نوع فریم شیشه، و…. از مواردی هستند که در هنگام سفارش باید به تولیدکننده اطلاع بدهید. چنانچه در این باره سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان ما نیز در تماس باشید و سوالات خود را از آنان بپرسید.

شرکت اریس الکترونیک یکی از کمپانی‌های ایرانی است که توانسته در حوزه‌ی فعالیتی خود به سرعت پیشرفت کند. گروه صنعتی اریس الکترونیک در حوزه تولید و عرضه انواع جک‌های درب پارکینگی فعالیت می‌کند. همچنین برخی از لوازمات جانبی جک‌های پارکینگی و درب‌های اتوماتیک شیشه ای را نیز تولید می‌کند که عبارت اند از مدار کنترلی درب اتوماتیک شیشه ای، مدار کنترلی جک درب پارکینگ، چشمی جک درب پارکینگ، و…. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با محصولات تولید و عرضه‌شده توسط برند اریس، ویژگی‌های این محصولات را در سایت ما مطالعه کنید. همچنین با مطالعه‌ی مقالات موجود در سایت اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهید. در صورتی که ابهامی داشتید که با مطالعه مقالات بر طرف نشد، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره‌ی رایگان آنان بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *