درب اتوماتیک شیشه‌ ای, مقالات

درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

درب اتوماتیک شیشه ای

نوشته‌های تازه

دسته‌بندی مقالات

محصولات جک پارکینگی

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

امروزه کاربرد درب اتوماتیک شیشه ای بر همگان آشکار است. قطعا شما هم در هنگام ورود به بانک‌ها، فروشگاه‌ها، پاساژ‌های تجاری، مراکز اداری، و… به درب شیشه ای اتوماتیک در ورودی ساختمان توجه کرده‌اید. این درب‌ها موجب ایجاد نمای زیبایی برای ساختمان می‌شوند و همچنین امکان دیده شدن دکوراسیون داخلی ساختمان از بیرون را فراهم می‌کنند. اگر دقت کرده باشید، امروزه کاربرد درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را بیش از هر نوع درب دیگری خصوصا در مراکز تجاری مشاهده می‌کنید. این درب‌ها به دلیل مزایای منحصر به فردی که دارند برای برخی مکان‌ها دارای کاربرد بیشتری هستند. همچنین همان‌طور که از نامشان پیداست بدون استفاده از دست‌ها و به صورت اتومات باز می‌شوند. در نتیجه سهولت در استفاده را برای افراد فراهم می‌آورند. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا با مزایا، کاربرد و انواع درب اتوماتیک شیشه ای بیشتر آشنا شوید.

درب اتوماتیک شیشه ای

در اینجا می‌خواهیم تعریفی به زبان ساده از درب اتومات شیشه ای ارائه کنیم. این نوع درب‌ها همان‌طور که می‌دانید از جنس شیشه هستند و در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی قابل سفارش اند. همچنین می‌توانند دارای فریم‌های مختلفی من جمله فریم نقره‌ای، طلایی، شامپاینی، و… باشند. نوع شیشه نیز در انتخاب درب شیشه ای بسیار حائز اهمیت است و در مکان‌های مختلف با انواع متفاوتی به کار می‌رود. همان‌طور که گفتیم این درب‌ها در مکا‌ن‌های مختلفی چون ورودی بانک‌ها، مراکز اداری و تجاری، پاساژ‌ها، دفاتر داخلی کارخانه‌ها، و… به کار می‌روند. همچنین به دلیل ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی که دارند، امروزه جایگزین درب‌های قدیمی شده‌اند. حال که با درب شیشه‌ای آشنایی مختصری پیدا کردید، در ادامه به معرفی کاربردهای آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کاربرد درب اتوماتیک شیشه ای

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این درب‌ها دارای انواع متفاوتی هستند و همچنین در تنوع بالایی از نظر انواع شیشه قابل تولید و سفارش اند. در اینجا برخی از مهم‌ترین کاربردهای این نوع درب‌های اتومات را اشاره خواهیم کرد.

کاربرد درب شیشه ای اتوماتیک:

۱. استفاده از درب شیشه ای اتومات در ورودی بانک‌ها

۲. کاربرد در مراکز و پاساژهای تجاری

۳. ورودی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها

۴. دفاتر کوچک داخل کارخانه‌ها برای جداسازی فضا

و….

همان‌طور که مشاهده نمودید، این درب‌ها دارای کاربردهای منحصر به فرد و متنوعی هستند که موجب شده در بین کاربران استفاده‌کننده بسیار محبوب باشند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این نوع از در‌ب‌های اتوماتیک با کارشناسان سایت ما تماس حاصل نمایید.

درب اتوماتیک شیشه ای

مزایای استفاده از درب اتومات شیشه ای

شاید شما در هنگام وارد شدن به مکانی که در ورودی آن درب شیشه ای اتومات وجود دارند، به مزایای وجود این نوع درب توجه نکنید اما به صورت ناخودآگاه تا زمانی که در آن مکان حضور دارید، از مزایای استفاده از این نوع درب بهره‌مند می‌شوید. در ادامه برخی از مهم‌ترین این مزایا را بر می‌شماریم.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

۱. ایجاد نمای زیبایی از ساختمان

۲. امکان مشاهده دکوراسیون و معماری داخل ساختمان از بیرون

۳. فراهم آوردن سهولت در استفاده و باز و بسته شدن درب بدون استفاده از دست و به صورت اتومات

۴. جلوگیری از به هدر رفتن انرژی گرمایشی و سرمایشی در فصول سرد و گرم سال تا حد بالا و قابل توجه

۵. ایجاد امنیت برای ساختمان به دلیل داشتن قفل‌های الکترومکانیکی و امکان فعال سازی آن

۶. جلوگیری از ورود سر و صدا و آلودگی صوتی تا حد زیادی به داخل ساختمان

۷. جلوگیری از ورود گرد و غبار و خاک به داخل مراکز و مکان‌های مورد استفاده

۸. امکان کنترل تردد با استفاده از کدهای امنیتی برای رفت و آمد افراد

۹. باز و بسته شدن فقط در هنگام وجود تردد افراد به دلیل داشتن سنسورهای حساس به حرکت

و…

در نتیجه مشاهده کردید که مزایای استفاده از این نوع درب‌های اتوماتیک بسیار است. به همین دلیل است که امروزه این درب‌ها بیش از پیش در میان کاربران مورد استقبال قرار گرفته است. شما می‌توانید با مطالعه‌ی مقالات موجود در سایت اطلاعات لازم را در این باره به دست آورید و برای دریافت پاسخ پرسش‌های خود با مشاورین ما تماس بگیرید.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب‌های شیشه‌ای اتومات نیز مانند سایر انواع درب‌های اتوماتیک که به وسیله جک‌های درب پارکینگی اتومات شده اند، دارای انواع مختلفی هستند. در اینجا انواع درب شیشه ای اتومات را بر می‌شماریم و به اختصار توضیح خواهیم داد.

انواع درب شیشه ای اتومات

۱. تلسکوپی: درب شیشه ای اتومات تلسکوپی یا کشویی همان‌طور که از نامش مشخص است به صورت کشویی به دو سمت راست و چپ باز و بسته می‌شود. یعنی جهت حرکت این نوع درب به صورت افقی است و به دو سمت محل ورود به مکان مورد نظر قرار می‌گیرد. از مزایای استفاده از این نوع درب می‌توان به سرعت باز شدن آن نسبت به سایر موارد اشاره کرد.

۲. سویینگ: درب‌های شیشه ای اتومات سویینگ یا بازویی بیشتر برای محل‌هایی مورد استفاده اند که درب باید به صورت لولایی و با زاویه حدود ۹۰ درجه باز و بسته شود. این درب‌ها را می‌توان بدون تغییر محل درب و حرکت دادن آن‌ها اتومات کرد و فرآیند نصب و سرویس آن‌ها نیز ساده‌تر از سایر موارد می‌باشد.

۳. نیم گرد: درب‌های شیشه ای نیم گرد در مکان‌هایی مورد استفاده هستند که محل نصب درب اصطلاحا دارای دهنه کوچک و عرض کمی باشد. از مزایای منحصر به فرد این نوع درب‌ها نیز همین امکان استفاده در مکان‌هایی با عرض دهنه کم است. به این نوع درب‌ها، درب اتومات شیشه ای فولدینگ هم گفته می‌شود.

۴. زیر سقفی: همانند درب‌های اتوماتیک زیر سقفی یا سکشنال، درب اتوماتیک شیشه ای زیر سقفی نیز دارای ریل‌هایی می‌باشد که در هنگام باز شدن، درب به سمت داخل و بالا در زیر سقف باز می‌شود و موجب استفاده از حداکثر فضا و عدم کاهش ارتفاع سقف می‌شود.

گروه الکترونیکی اریس یکی از کمپانی‌های ایرانی است که در زمینه تولید و عرضه انواع جک‌های درب پارکینگی و لوازمات جانبی آن‌ها فعالیت دارد. همچنین یکی از محصولات این برند مدار کنترلی درب اتوماتیک شیشه ای است. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله با ویژگی‌های درب‌های شیشه ای اتومات آشنا شوید. چنانچه سوالی داشتید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده بود می‌توانید با کارشناسان شرکت ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان آنان بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *