جک درب پارکینگی, مقالات

جک پارکینگی زیر سطحی و کاربرد آن

جک پارکینگی زیر سطحی

نوشته‌های تازه

دسته‌بندی مقالات

محصولات جک پارکینگی

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

جک پارکینگی زیر سطحی همان‌طور که از نامش پیداست در زیر زمین قرار می‌گیرد. همان‌طور که در مقالات قبلی موجود در سایت اشاره کردیم، برای انواع درب پارکینگ با توجه به شرایطی که دارند، می‌تواند انواع جک درب پارکینگ متفاوتی مناسب باشد. این شرایط می‌تواند بسته به فضای باز شوندگی درب در پارکینگ، نحوه قرار گیری درب در بین دیوار یا ستون، ابعاد و وزن درب، و… باشد. در نتیجه برای تمام انواع درب‌ها نمی‌توان یک نوع از جک پارکینگی را به عنوان بهترین آن‌ها معرفی کرد! در راستای همین توضیح، برخی از درب‌ها هستند که به دلیل شرایط قرارگیری‌شان در بین دیوارها امکان نصب جک‌های درب پارکینگ بازویی بر روی آن‌ها وجود ندارد. همچنین ممکن است برخی از درب‌ها به دلیل کاربرد مورد انتظار از فضای پارکینگ نیاز به زاویه باز شوندگی ۱۸۰ درجه داشته باشند. در چنین شرایطی استفاده از جک پارکینگی زیر سطحی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

جک پارکینگی زیر سطحی چیست؟

در اینجا به ارائه توضیحی ساده از جک‌های درب پارکینگی زیر سطحی می‌پردازیم. جک پارکینگی زیر سطحی با نام جک کف گرد نیز گاهی اوقات شناخته می‌شود. علت این نوع نام گذاری نیز همان‌طور که گفتیم این است که این نوع دستگاه‌ها در زیر سطح زمین قرار می‌گیرند و اصطلاحا کف گرد هستند. یعنی از زیر زمین چرخش دارند! در مکان‌هایی که جک‌های درب پارکینگ زیر سطحی قرار دارند شما بر روی درب و یا بر روی زمین اثری از جک پارکینگی مشاهده نمی‌کنید. این جک‌ها کاملا در زیر سطح زمین قرار می‌گیرند و قابلیت باز کردن درب را تا حدود ۱۸۰ درجه دارند. درب‌هایی که به دلیل نوع قرار گیری‌شان امکان نصب جک بازویی بر روی آن‌ها وجود ندارد می‌توانند با جک‌های زیر سطحی اتوماتیک شوند. قطعا مشاهده نموده‌اید معمولا جک‌های بازویی برای درب‌هایی به کار می‌روند که این درب‌ها به کمک یک دیوار به عنوان نگهدارنده استوار باشند.

به بیانی دیگر دربی که به دیوار متصل باشد نیازی به جک زیر سطحی ندارد! اما درب‌هایی نیز هستند که به عنوان مثال به جای دیوار به ستون متصل اند. و همچنین درب‌هایی که به دلیل نوع کاربرد پارکینگ نیاز به زاویه باز شوندگی کامل ۱۸۰ درجه دارند. همچنین در برخی از پارکینگ‌ها در کل امکان نصب جک درب پارکینگی بازویی یا جک‌ درب پارکینگ ریلی وجود ندارد. برای چنین مکان‌هایی از جک‌های درب پارکینگی زیر سطحی استفاده می‌کنند. این نوع دستگاه‌ها در برابر نفوذ آب مقاوم اند و می‌توانند برای پارکینگ‌های بدون سقف مانند پارکینگ باغ‌ها، پارکینگ خانه‌های ویلایی دارای حیاط، و… به کار روند. معمولا کارکرد جک‌های درب پارکینگی زیر سطحی به صورت هیدورلیک است. حال که به اختصار با جک درب پارکینگی زیر سطحی آشنا شدید، در ادامه می‌خواهیم کاربرد و مزایای استفاده از آن‌ها را بررسی کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جک پارکینگ زیرسطحی

کاربرد جک پارکینگی زیر سطحی چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این دستگاه‌ها کاربرد خاصی دارند و بیشتر در مکا‌ن‌هایی که به دلیل ویژگی‌های درب امکان نصب جک‌های بازویی وجود ندارد به کار می‌روند. با توجه به ویژگی‌های خاص جک پارکینگی زیر سطحی کاربرد آن نیز منحصر به فرد است که در ادامه، این کاربرد‌ها را به اختصار بر می‌شماریم.

کاربرد جک درب پارکینگ زیر سطحی:

۱.استفاده از این نوع جک در مکان‌هایی که امکان نصب جک پاکینگی بازویی وجود ندارد. مثلا در مکان‌هایی که فضای کافی بین درب و دیوار برای نصب جک بازویی نیست.

۲.کاربرد جک زیر سطحی در مکان‌هایی که پارکینگ دارای سقف نمی‌باشد. مانند پارکینگ و یا ورودی باغ‌ها، پارکینگ ویلاهای دارای حیاط، و…

۳.استفاده از این دستگاه در مکان‌هایی که نیاز به باز شدن درب با زاویه ۱۸۰ درجه وجود دارد.

۴.در مکان‌هایی که فضای پارکینگ کوچک است و اتومبیل پس از ورود به پارکینگ باید با چرخیدن به سمت دیگری (به غیر از مستقیم) در جایگاه پارک خود قرار بگیرد.

۵.در مکا‌ن‌ها و ساختمان‌هایی که اصطلاحا نمای ساختمان و زیبایی آن مهم است. زیرا شما وقتی به درب و دیوار نگاه کنید، اثری از نصب جک درب پارکینگ زیر سطحی مشاهده نمی‌کنید.

و…

همان‌طور که مشاهده نمودید جک‌ پارکینگی زیر سطحی دارای کاربردهای منحصر به فردی است که آن را به کالایی خاص تبدیل کرده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جک‌های درب پارکینگ زیر سطحی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و سوالات خود را از آنان بپرسید.

مزایای استفاده از جک پارکینگی زیر سطحی

در مقالات قبلی جک‌های پارکینگی موجود در سایت نیز اشاره کردیم که کاربرد هر دستگاهی می‌تواند عضو مزایای آن بر شمرده شود. زیرا علتی که ما دستگاهی را خریداری می‌کنیم قطعا بهره‌گیری از کاربرد و کارآیی آن است برای ایجاد رفاه و آسایش بیشتر در زندگی! اما برخی از دستگاه‌ها نیز هستند که اصطلاحا دارای مزایای پنهان اند! یعنی در هنگام استفاده شاید متوجه آن مزیت‌ها نشوید در حالی که وجود دارند و شما نیز ناخودآگاه در حال بهره‌گیری از این مزایا هستید. در ادامه مزایای جک‌های درب پارکینگ زیر سطحی را به اختصار بررسی خواهیم کرد.

مزایای جک پارکینگی زیر سطحی:

۱. دادن نمای زیبا به ساختمان، زیرا این نوع جک کاملا در زیر سطح زمین قرار دارد.

۲. هیچ فضایی از پارکینگ را اشغال نمی‌کند و به راحتی برای پارکینگ‌های کوچک بدون سقف نیز قابل استفاده است.

۳. این دستگاه ضد آب است. یعنی در برابر نفوذ آب مقاوم است، در نتیجه قرار گیری آن در زیر سطح زمین و برای پارکینگ‌های رو باز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

۴. ایجاد امکان چرخش اتومبیل در پارکینگ به سمت راست و یا چپ برای قرار گیری در محل پارک خود

۵. دارای زاویه باز شوندگی ۱۸۰ درجه که بسیار مزیت مهمی است. خصوصا در پارکینگ‌هایی که به دلیل نوع طراحی ساختمانی‌شان برای قرار گیری خودرو در محل پارک، نیاز به باز شدن درب در حدود ۱۸۰ درجه است.

۶. امکان نصب آن برای درب‌هایی که به جای دیوار از کناره‌ها به ستون به عنوان نگهدارنده درب متصل اند.

۷. امکان نصب این دستگاه برای درب‌هایی که به هر دلیلی مانند نبود جای کافی امکان نصب جک پارکینگی بازویی روی آن‌ها وجود ندارد.

و…

در نتیجه این نوع دستگاه‌ها دارای مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که برای ساختمان‌های دارای طراحی خاص می‌توانند مناسب باشند. شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر از ویژگی‌ها و قیمت جک درب پارکینگ زیر سطحی با مشاورین ما در تماس باشید.

گروه اریس الکترونیک عرضه‌کننده و تولیدکننده انواع جک‌های درب پارکینگی و لوازمات جانبی آن‌ها در سراسر کشور عزیزمان ایران است. ما در شرکت اریس الکترونیک همواره می‌کوشیم نیاز شما عزیزان را به درستی سنجیده و برای بر طرف کردن آن اقدام کنیم. چنانچه در رابطه با جک‌های زیر سطحی سوالی داشتید که در این مقاله بدان پاسخ داده نشده بود، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و از آنان مشاوره‌ی رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *