جک درب پارکینگی, مقالات

آشنایی با انواع جک بازویی پارکینگ

جک بازویی پارکینگ

نوشته‌های تازه

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

جک بازویی پارکینگ، یکی از انواع پر کاربرد جک‌‌های پارکینگی است که امروزه بیشتر در منازل مورد استفاده است. همان‌طور که در مقالات قبلی اشاره کردیم، انواع درب اتوماتیک پارکینگ را به روش‌های مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد. جک بازویی درب پارکینگ نیز در این تقسیم‌بندی جای می‌گیرد. حتما همه‌ی شما می‌دانید که در هنگام جستجو برای خرید یک محصول، آشنایی با انواع آن چقدر ضرورت دارد. طبیعتا شما قبل از خرید هر محصولی، معیارها و انتظاراتی دارید که آن کالا باید برای شما رفع کند. در نتیجه، باید با انواع کالای مورد نظر خود آشنا شوید. سپس ویژگی‌های انواع مختلف آن را در نظر بگیرید و هر کدام که به معیارهای شما نزدیک‌تر بود، عضو گزینه‌های منتخب خود قرار می‌دهید. در نهایت نیز یکی از گزینه‌ها را برمی‌گزینید. خوشبختانه امروزه با گسترش فعالیت‌ها در فضای مجازی، شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت این اطلاعات را به دست آورید.

اینکه امروزه نیاز نیست شما برای کسب اطلاعات در مورد خرید هر محصولی، در بازار بگردید و وقت و انرژی زیادی را از دست بدهید، نکته بسیار خوبی است. هدف از تنظیم این مقاله و سایر مقالات موجود در سایت نیز همین است. اینکه شما بتوانید بدون اینکه بخواهید از همان ابتدای امر به بازار بروید و از هر فروشنده سوال بپرسید و بعضا جواب‌های مختلفی دریافت کنید، از طریق مطالعه‌ی مقالات موجود درسایت‌ها اطلاعات خود را تکمیل و گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید. حتی ‌می‌توانید کالای مورد نظر خود را از طریق سایت سفارش داده و در رابطه با آن، از کارشناسان سایت عرضه‌کننده راهنمایی بگیرید. در مورد خرید انواع جک درب پارکینگ نیز همین‌طور است. چنانچه شما بخواهید این کالا را تهیه کنید، می‌توانید با مطالعه این مقاله با یکی از انواع جک‌های پارکینگی، یعنی جک بازویی پارکینگ آشنا شوید و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهید.

درب اتوماتیک پارکینگ و انواع آن

حال می‌خواهیم به اختصار درب اتوماتیک پارکینگ را توضیح دهیم. ممکن است با مطالعه‌ی خیلی از مقالات موجود در اینترنت برایتان سوال شده باشد که بالاخره واژگان درب اتوماتیک پارکینگ و جک درب پارکینگی چگونه باید به کار برده شوند؟ مفهوم هر یک چیست و چرا بعضا به جای هم به کار برده می‌شوند؟ پاسخ سوال این است: جک‌های درب پارکینگی لوازمی هستند که درب‌های پارکینگ را اتوماتیک می‌سازند و موجب می‌شوند ک درب‌ها به صورت خودکار باز و بسته شوند. در نتیجه، درب اتوماتیک پارکینگ نیز دربی است که به کمک جک درب پارکینگی اتومات شده است. پس اکنون دانستید که مفهوم جک پارکینگی و درب اتوماتیک در نهایت اشاره به یک چیز است. همان‌طور که گفتیم، جک‌های درب پارکینگی انواع مختلفی دارند که می‌توان به روش‌های گوناگون آن‌ها را دسته‌بندی کرد. در ادامه این دسته‌بندی‌ها را بررسی می‌کنیم

جک بازویی

دسته‌بندی انواع جک درب پارکینگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه انواع درب اتوماتک پارکینگ کدامند؟ می‌توانید روی این لینک کلیک کنید و در این باره مفصلا مطالعه کنید. لیکن در اینجا نیز به اختصار توضیحاتی را ارائه داده‌ایم.

۱. از نظر عملکرد: از این نظر جک‌های درب پارکینگ به چند دسته مختلف ریلی، بازویی، زیر سقفی، زیر سطحی، و… تقسیم می‌شوند. در این مقاله جک بازویی پارکینگ را بررسی خواهیم کرد.

۲. از نظر تک لنگه یا دو لنگه بودن درب: در این تقسیم‌بندی ما اصطلاحا جک‌های تک لنگه و دو لنگه داربم. یعنی جک‌هایی که در درب‌های تک یا دو لنگه به کار برده می‌شوند.

۳. از نظر تکنولوژی ساخت: به دو دسته الکترومکانیکی و هیدورلیکی تقسیم می‌شوند که هر کدام نقاط قوت و ضعفی دارند.

تا اینجا با انواع دسته‌بندی جک‌های پارکینگی آشنا شدیم و تعریفی ساده از درب اتوماتیک را نیز ارائه کردیم. در ادامه جک بازویی درب پارکینگ را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

انواع جک بازویی پارکینگ

در این مورد می‌توان گفت که جک‌های بازویی به دو نوع الکترومکانیک و هیدرولیک تقسیم می‌شوند که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با هم ندارند. بلکه تفاوت اصلی‌شان از نظر تکنولوژی ساخت است. در جک بازویی الکترومکانیک حرکت به کمک گیربکس و چرخ دنده است اما در جک بازویی هیدرولیک، عملکرد به کمک فشار روغن صورت می‌گیرد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های جک بازویی الکترومکانیک، به دلیل پرکاربردتر بودن آن می‌پردازیم.

ویژگی‌های جک بازویی پارکینگ

جک‌های بازویی از انواع پرکاربرد جک درب پارکینگی هستند که بیشتر در درب‌های لولایی به کار برده می‌شوند. یعنی درب‌هایی که به کمک لولا، تا حدود ۹۰ درجه باز می‌شوند. پس در نتیجه باید در مکان‌های مورد استفاده قرار بگیرند که فضای کافی برای این حد از زاویه بازشوندگی درب را داشته باشد تا درب تا آخرین حد ممکن باز شود. جک بازویی پارکینگ به کمک چرخ دنده و گیربکس حرکت می‌کند. به عبارتی مکانیزم عملکرد جک بازویی الکترومکانیک، بر اساس برق و مکانیک است. جک‌های بازویی بیشتر از نوع الکترومکانیک هستند. یعنی تکنولوژی ساخت‌ آن‌ها بر پایه جدا بودن بخش الکتریکی از مکانیکی است.

جک‌های بازویی نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارند. از نکات مثبت آن‌ها در وهله اول می‌توان به قیمت مناسب‌شان نسبت به جک‌های هیدرولیک اشاره کرد. می‌دانیم که قطعا امروزه قیمت محصول از مهم‌ترین معیارها برای خیلی از خریداران است. قیمت جک بازویی الکترومکانیک نسبت به انواع ک هیدورلیک در سطح پایین‌ترین قرار دارد. در نتیجه برای افرادی که از نظر بودجه محدودیت دارند، این نوع جک‌ها می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. از نقاط ضعف آن‌ها نیز می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در مکان‌های خیلی گرم و یا خیلی سرد عملکرد آن‌ها ممکن است با اختلالاتی مواجه شود.

زیرا که در مکان‌های سردسیر به دلیل سفت شدن گیریس داخل گیربکس، موجب کند شدن حرکت جک و یا متوقف شدن آن می‌گردد. از طرفی چنانچه جک بازویی الکترومکانیک در اثر گرمای هوای یا استفاده بیش از اندازه و مدام داغ شود، مجدد تا خنک شدن جک، عملکرد آن متوقف می‌شود. البته در نهایت باید نسبت به خرید انواع جک بازویی الکترومکانیک دیدگاه جامعی داشته باشید و نقاط قوت و ضعف را با هم ببینید. در ثانی، شما می‌توانید با استفاده صحیح از جک بازویی، طول عمر مناسبی را از آن انتظار داشته باشید.

قیمت جک درب پارکینگ بازویی

در رابطه با قیمت جک بازویی می‌توان گفت، همان‌طور که اشاره شد جک‌های بازویی الکترومکانیک قیمت پایین‌تری نسبت به انواع جک‌های هیدورلیک دارند. البته ناگفته نماند که این جک‌ها دارای استهلاک بیشتری نیز هستند و ممکن است نسبت به انواع هیدرولیک، سریع‌تر نیاز به تعویض پیدا کنند. اما در کل هدف از تولید جک‌های پارکینگی الکترومکانیک، همین بوده است که مقرون به صرفه‌تر باشد و افرادی که محدودیت مالی دارند نیز بتوانند از انواع جک درب پارکینگی استفاده کنند. در مورد جک بازویی پارکینگ نیز مدل‌های الکترومکانیک آن، معمولا پرکاربردتر و مقرون به صرفه‌تر هستند.

شرکت اریس الکترونیک می‌کوشد تا انواع جک بازویی پارکینگ را با مناسب‌ترین قیمت‌ها و بالاترین کیفیت‌ها به شما کاربران عزیز عرضه‌ کند. ما در گروه الکترونیکی اریس همواره در تلاشیم تا با دادن اطلاعات کافی و لازم در رابطه با انواع جک بازویی، شما عزیزان را در انتخاب محصول مناسب خود یاری کنیم. جلب رضایت شما همیشه سرلوحه کار ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *