جک درب پارکینگی, مقالات

انواع درب اتوماتیک پارکینگ کدامند؟

درب اتوماتیک پارکینگ

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

در این مقاله قصد داریم در رابطه با درب اتوماتیک پارکینگ و انواع مختلف آن اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه کنیم. طبیعتا شما در هنگام خرید هر محصولی باید قبل از اقدام به خرید، فاکتورهایی را در نظر داشته باشید. مانند کیفیت، قیمت، برند تولیدکننده، کارآیی، و… به علاوه یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید انواع مختلف آن کالا است. خصوصا اگر در هنگام خرید یک کالا با پیشنهادات زیادی مواجه شده باشید و هر فروشنده یک نوع متفاوت از کالای مورد نظر شما را پیشنهاد دهد، شما بیشتر دچار تردید می‌شوید. در نتیجه از قبل باید در مورد این موضوع تحقیق کنید.

درب اتوماتیک پارکینگ

همان‌‌طور که می‌دانید خیلی از محصولات این‌گونه اند که انواع مختلف آن دارای کارآیی و عملکردهای متفاوتی هستند و هر کدام برای استفاده در شرایط خاصی مناسب هستند. در نتیجه شما در ابتدا باید شرایط، معیارها و هدف خود را از خرید آن محصول مشخص کنید. بعد از آن، گزینه‌هایی که هم‌راستا با معیارهای شما هستند را انتخاب کرده و سایر محصولات را کنار می‌گذارید. در این صورت می‌توانید آسان‌تر به گزینه‌ی مطلوب خود دست پیدا کتید. این مراحل در هنگام خرید درب اتوماتیک پارکینگ نیز باید انجام شود. جک‌های پارکینگی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.

در نتیجه شما با توجه به معیارهای خود اعم از وزن درب مورد نظر، عرض هر لنگه، فضای بازشوندگی درب، و… جک مناسب خود را شناسایی کرده و سپس برای خرید آن اقدام نمایید. لازم به ذکر است نصب درب اتوماتیک پارکینگ باید به کمک کارشناسان ماهر در این کار انجام شود تا از آسیب‌ها و مشکلات احتمالی جلوگیری شود. زیرا که این کار امری تخصصی است. قیمت درب اتوماتیک پارکینگ در انواع مختلف آن متفاوت است که در ادامه در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.

درب اتوماتیک و مزایای آن

گاها مشاهده می‌کنیم که واژه‌های درب اتوماتیک پارکینگ و جک‌های درب پارکینگی به جای هم به کار می‌روند، که البته مقصودشان یکی‌ است. اما اگر بخواهیم تعریفی ساده از درب اتوماتیک داشته باشیم، می‌توان گفت درب‌هایی که به کمک جک‌های درب پارکینگی می‌توان آن‌ها را به صورت اتوماتیک باز یا بسته نمود، درب‌های اتوماتیک نامیده می‌شوند. جک‌های درب پارکینگی را می‌توان بسته به نوع آن‌ها با درب اتوماتیک هماهنگ نمود. بدین معنا که می‌توان به جک درب پارکینگی برنامه داد تا با کمک ریموت، تلفن همراه، کارت، اثر انگشت، و… درب پارکینگ را باز و بسته کند. در صورت استفاده از درب اتوماتیک پارکینگ دیگر نیازی نیست برای هر بار حرکت دادن درب از ماشین خود پیاده شده و مجدد سوار شوید. وجود جک‌های درب پارکینگی در ایجاد رفاه بیشتر و جلوگیری از هدر رفتن زمان و انرژي، و همچنین جلوگیری از مشکلاتی مانند سرقت، نقش بسیار مهمی دارد.

تا اینجا با تعریفی از درب اتوماتیک آشنا شدیم و مزایای آن را نیز به اختصار بررسی کردیم. در ادامه می‌خواهیم به توضیح انواع درب اتوماتیک پارکینگ بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تقسیم‌بندی انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک پارکینگ یا همان جک درب پارکینگی را به روش‌های مختلفی می‌توان تقسیم‌بندی نمود. با در نظر گرفنن ویژگی‌های مختلف انواع جک درب پارکینگ و البته خصوصیات درب مورد نظر، روش‌های دسته‌بندی آن‌ها به چند طریق ممکن است که در ادامه به توضیح هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم. نکته حائز اهمیت در اینجا این است که در هر دسته‌بندی از انواع جک پارکینگی، می‌توانید برندهای مختلف خارجی و ایرانی گوناگونی را بیابید که این جک‌های پارکینگی را در خط تولید خود دارند. پس در همه‌ی مواردی که بیان کردیم به عنوان تقسیم بندی انواع درب اتوماتیک، یک دسته‌بندی از بابت ایرانی یا خارجی بودن آن نیز نهفته است.

تقسیم‌بندی انواع درب اتوماتیک پارکینگ

۱. دسته‌بندی از نظر ویژگی‌های درب مورد نظر (تک لنگه یا دو لنگه بودن درب)

۲. دسته‌بندی از نظر نحوه عملکرد

۳. دسته‌بندی از نظر تکنولوژی ساخت

همه‌ی دسته‌بندی‌های ذکر شده، اعم از ایرانی و خارجی هستند که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

تقسیم‌بندی انواع درب اتوماتیک از نظر ویژگی‌های درب

می‌دانیم که درب‌های اتوماتیک دارای دو نوع تک لنگه یا تک درب و دو لنگه (به اصطلاح دو درب) هستند.

۱. درب اتوماتیک تک لنگه: درب‌هایی تک لنگه، همان‌طور که مشاهده نموده‌اید به یک جهت باز می‌شوند. از مزایای تک لنگه بودن درب این است که چنانچه بخواهید در آن‌ها از قفل برقی استفاده کنید، امنیت بیشتری را فراهم می‌کند. اما تنوع جک‌های پارکینگی موجود، برای درب‌های تک لنگه به طور کلی کم‌تر از درب اتوماتیک پارکینگ دو لنگه است. ضمنا حرکت دادن درب‌های اتوماتیک تک لنگه، نیاز به جک‌های پر قدرتی دارند. زیرا کل وزن درب بر دوش یک جک تک لنگه است.

۲. درب اتوماتیک دو لنگه: اکثر جک‌های درب پارکینگی تولیدی هر برندی معمولا بیشتر از نوع درب اتوماتیک دو لنگه است. یعنی مناسب برای درب‌هایی است که به دو سمت به طرف داخل یا خارج از پارکینگ باز و بسته می‌شوند. در این‌گونه درب‌ها چون وزن هر لنگه نصف یک درب کامل است، پس چندان به جک پر توان و پر قدرتی نیاز نیست. زیرا نسبت به درب تک لنگه، وزن و عرض هر لنگه درب نصف می‌شود. به همین دلیل این جک‌ها معمولا کم‌تر دچار خرابی می‌شوند.

تقسیم‌بندی انواع درب اتوماتیک از نظر نحوه عملکرد

این نوع تقسیم‌بندی بدین معناست که جک‌ها به چه صورت و به چه جهتی درب اتوماتیک را باز و بسته می‌کنند. این تقسیم بندی شامل مدل‌های ریلی، بازویی، زیر سقفی، زیر سطحی، و… می‌شود. در مقالات قبلی در رابطه با انواع جک پارکینگی توضیحات مفصلی را ارائه دادیم. در اینجا نیز انواع ریلی و بازویی را که استفاده از آن‌ها متداول‌تر است، به اختصار توضیح خواهیم داد.

۱. ریلی: اکثرا از نوع هیدرولیک‌ هستند و همان‌طور که از نام‌شان مشخص است حرکت این درب‌ها بر روی ریل است. از مزیت‌های‌ آن، بازشوندگی کامل درب است. اما باید در مکا‌ن‌هایی مورد استفاده قرار بگیرد که فضای کافی در کنار درب برای باز شدن درب اتوماتیک وجود داشته باشد.

۲. بازویی: اکثرا از نوع الکترومکانیک‌ هستند و بیشتر در درب‌های لولایی به کار می‌روند. زاویه باز شوندگی این نوع جک‌ها معمولا تا حدود ۹۰ درجه است. جک‌های بازویی با کمک چرخ دنده و گیربکس حرکت می‌کنند و عملکردشان بر اساس برق و مکانیک است.

تقسیم‌بندی انواع درب اتوماتیک از نظر تکنولوژی ساخت

این نوع تقسیم‌بندی نیز شامل دو نوع هیدورلیکی و الکترومکانیکی است. پیشنهاد می‌کنیم مقالات موجود در سایت در رابطه با نحوه عملکرد جک پارکینگ الکترومکانیکی و نحوه عملکرد جک پارکینگ هیدورلیکی را مطالعه نمایید. لیکن در اینجا نیز توضیحات مختصری را ارائه می‌دهیم.

۱. درب اتوماتیک پارکینگ هیدرولیکی: معمولا دارای قیمت بالایی هستند. استهلاک کمی دارند و جک‌های پر قدرتی هستند. بیشتر کاربرد آن‌ها در مکا‌ن‌های پر تردد و عمومی است. البته در منازل نیز کاربرد دارند.

۲. جک پارکینگی الکترومکانیکی: نسبت به مدل هیدرولیکی قیمت پایین‌تری دارند. استهلاک بیشتری دارند و سریع‌تر نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. البته با وجود این‌ها به دلیل قیمت مناسب‌شان معمولا پر استفاده‌تر هستند.

تمام دسته‌بندی‌های ذکر شده در بالا به این دلیل است که بتوانید انواع جک پارکینگی را بیشتر درک کنید و با معیارهای مختلف بررسی کنید. وگرنه هر جک پارکینگی از این دسته‌بندی‌ها در یک گروه از هر کدام جای می‌گیرد. مثلا جک الکترومکانیک بازویی دو لنگه.

گروه الکترونیکی اریس با ارائه اطلاعاتی در رابطه با انواع درب اتوماتیک پارکینگ، سعی دارد تا برای شما عزیزان امکانی را فراهم کند که بتوانید جک مناسب خود را شناسایی کرده و برای خرید آن اقدام کنید. تمام محصولات ارائه شده در سایت از معتبرترین و با کیفیت‌ترین برندها هستند که بر طبق استانداردهای داخلی و خارجی تولید شده و عرضه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *