جک درب پارکینگی, مقالات

درب اتوماتیک پارکینگی سکشنال یا زیرسقفی

درب اتوماتیک سکشنال

نوشته‌های تازه

دسته‌بندی مقالات

محصولات جک پارکینگی

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

درب اتوماتیک سکشنال برای پارکینگ‌هایی کاربرد دارد که در زیر بقیه طبقات ساختمان قرار دارند. در واقع درب اتوماتیک زیرسقفی یا سکشنال در پارکینگ‌هایی به کار می‌رود که دارای سقف هستند. درب‌های سکشنال از انواع درب‌های اتوماتیک هستند که معمولا به دلیل داشتن قیمت بالا کمتر از سایر درب‌های اتوماتیک به کار می‌روند. آن‌ها به دلیل ظاهر خاص و زیبایی که دارند معمولا به عنوان یکی از انواع درب‌های لوکس و گران قیمت به حساب می‌آیند. شما کمتر ساختمان را می‌بینید که در پارکینگ آن چنین درب‌هایی به کار رفته باشد. اما باید بدانید درب اتوماتیک سکشنال علاوه بر زیبایی دارای مزایای دیگری نیز هست که موجب شده از گذشته تاکنون مورد توجه کاربران قرار بگیرد. چنانچه از لحاظ مالی محدودیت ندارید، این نوع از درب‌های اتوماتیک خصوصا برای منازل شما می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با ویژگی‌های درب زیرسقفی آشنا شوید.

 

درب اتوماتیک سکشنال یا زیرسقفی

در اینجا به معرفی این نوع از درب‌‌های اتوماتیک می‌پردازیم. همان‌طور که گفتیم، درب‌های سکشنال در پارکینگ‌های مسقف به کار می‌روند. این درب‌ها دارای انواع متنوعی هستند و می‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلفی دسته‌بندی کرد. معمولا نسبت به درب‌های کرکره‌ای دارای قیمت بالاتری هستند. زیرا که قطعات و مواد اولیه تشکیل دهنده‌ی اجزای آن معمولا بسیار با کیفیت بوده و عضو قطعات وارداتی به حساب می‌آیند. درب اتوماتیک سکشنال دارای تعدادی صفحه یا پنل است که دارای عرض یکسانی هستند.

این صفحات بر روی ریل‌هایی که از سقف و کنار درب تا انتها قرار دارند به کمک موتور دستگاه حرکت می‌کنند و به روش‌های مختلفی باز می‌شوند. درب‌های زیرسقفی همان‌طور که از نامشان مشخص است در زیر سقف پارکینگ قرار می‌گیرند و این موضوع موجب می‌شود فضای بسیار کمی را اشغال کنند. به دلیل داشتن این ویژگی، این نوع درب‌ها برای پارکینگ‌هایی که کوچک هستند و یا پارکینگ ساختمان‌های چند طبقه و پر جمعیت مناسب هستند. زیرا که می‌توان از تمام فضای پارکینگ به طور کامل استفاده کرد.

حال که با درب سکشنال به اختصار آشنا شدید، در ادامه مزایای آن‌ها ، انواع و تفاوتشان با درب‌های کرکره‌ای را بررسی خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

sectional door-1

درب اتوماتیک زیرسقفی چه تفاوتی با درب کرکره‌ای دارد؟

درب اتوماتیک سکشنال تا حدی دارای مکانیزم عمل و قطعات پیچیده‌تر و بیشتری نسبت به درب کرکره‌ای است. این درب‌ها همان‌طور که گفتیم ب خاطر قطعات خارجی و با کیفیتی که دارند، از نظر قیمتی معمولا بیشتر از درب‌های کرکره‌ای هستند. همچنین به خاطر ظاهر زیبا و کارکردی منحصر به فرد به نوعی تجملاتی‌تر از درب کرکره‌ای هستند. احتمالا شما در بیشتر ساختمان‌ها کاربرد درب کرکره‌ای را مشاهده می‌کنید تا درب زیرسقفی! اما از نظر مزایا و ویژگی‌ها باید بدانید درب زیرسقفی بسیار منحصر به فردتر و خاص‌تر از درب‌های کرکره‌ای است. در ادامه این مزایا و ویژگی‌ها را ذکر خواهیم کرد.

مزایا و ویژگی‌های درب اتوماتیک سکشنال

درب‌های زیرسقفی دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را به کالایی خاص و اصطلاحا لوکس تبدیل کرده است. در ادامه این ویژگی‌ها و مزیت‌ها را به اختصار بررسی خواهیم کرد.

ویژگی‌ها و مزایای درب سکشنال:

۱. مورد استفاده در پارکینگ‌های مسقف

۲. فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند

۳. بهره‌گیری صد در صد از فضای داخلی پارکینگ

۴. مناسب برای منازل، کارخانجات و آتش نشانی‌ها

۵. دارای قیمت بالا به دلیل داشتن قطعات وارداتی و بسیار با کیفیت

۶. بالا بردن امنیت ساختمان

۷. حرکت بسیار روان و بدون سر و صدا

۸. ظاهری بسیار زیبا و منحصر به فرد

۹. مناسب برای استفاده در انواع شرایط اقلیمی

همان‌طور که مشاهده نمودید، درب اتوماتیک سکشنال دارای مزایایی است که نسبت به هزینه‌ای که برای خرید آن می‌کنید می‌ارزد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویژگی‌های این درب اتوماتیک می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جک پارکینگ زیرسقفی

انواع درب اتوماتیک سکشنال

درب‌های اتوماتیک سکشنال دارای تنوع بالایی هستند و می‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلف و با در نظر گرفتن چند معیار دسته‌بندی نمود. در ادامه دسته‌بندی انواع درب‌های اتوماتیک زیرسقفی با فاکتورهای مختلف را بررسی خواهیم کرد.

۱. دسته‌بندی از نظر نحوه باز شدن

۲. دسته‌بندی از نظر کاربرد

۳. دسته‌بندی با معیار داشتن درب نفر رو

در ادامه هر یک از این موارد را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

انواع درب زیر سقفی با معیار نحوه باز شدن

۱. باز شوندگی به صورت ۹۰ درجه: به اندازه‌ی ابعاد درب بر روی سقف ریل قرار دارد و درب به صورت ۹۰ درجه بر روی سقف باز می‌شود.

۲. باز شوندگی به صورت عمود: درب به طور کامل به سمت بالا می‌رود و به صورت عمود بر زمین حرکت می‌کند.

۳. باز شوندگی به صورت زاویه‌دار: مثلا برای ساختمان‌ها یا سوله‌هایی که دارای شیروانی یا سقف بلند هستند، درب با زاویه‌ای بیش از ۹۰ درجه بر روی سقف باز می‌شود.

انواع درب سکشنال با معیار کاربرد

۱. در منازل و ساختمان‌های مسکونی: در منازل بیشتر از درب سکشنال با زاویه‌ باز شوندگی ۹۰ استفاده می‌کنند.

۲. کاربرد در صنایع و کارخانجات: درب زیرسقفی با زاویه باز شوندگی عمود یا زاویه‌دار بیشتر در این مکان‌ها مورد استفاده است.

۳. کاربرد در آتش نشانی: درب‌های سکشنال آتش نشانی دارای موتور‌های بسیار قوی و تقویت شده هستند که به اقتضای کار، باید درب را با سرعت بسیار بالایی باز و بسته کنند.

انواع درب زیرسقفی با معیار داشتن درب نفر رو

۱. بدون درب نفر رو: درب با سایز استاندارد خود به اندازه‌ی عبور و مرور خودرو است.

۲. دارای درب نفر رو: درب علاوه بر اینکه برای عبور و مرور خودرو است، درب نفر رو نیز دارد. این درب موجب می‌شود برای تردد افراد دیگر کل درب سکشنال باز نشود.

۳. دارای پنجره: برخی از درب‌های زیرسقفی بسته به مکان مورد استفاده به جای درب نفر رو دارای پنجره هستند.

قیمت درب اتوماتیک زیرسقفی

همان‌طور که گفتیم درب‌های اتوماتیک زیرسقفی به دلیل اینکه معمولا دارای طعات وارداتی هستند، قیمت بالایی نیز دارند. ظاهر خاص و زیبای آن‌ها نیز بر لوکس بودن آن افزوده و آن را به کالایی منحصر به فرد تبدیل کرده است. همان‌طور که می‌دانید کالاهای لوکس از هر نوعی که باشند معمولا نسبت به اجناس معمولی‌تر دارای قیمت‌های بالاتری هستند. همچنین این درب‌ها چون نسبت به درب‌های کرکره‌ای دارای قطعات بیشتر و پیشرفته‌تری هستند قیمت بالاتری نیز نسبت به درب‌های کرکره‌ای دارند. برای اطلاع از قیمت درب زیرسقفی می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شرکت اریس الکترونیک در زمینه تولید محصولات زیر مجموعه سیستم‌های کنترل تردد فعالیت می‌کند. جک‌های درب پارکینگی از جمله محصولات تولید و عرضه شده توسط گروه صنعتی اریس هستند که دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و با دوره ضمانت و خدمات پس از فروش طولانی مدت عرضه می‌شود. ما در تلاشیم تا شما عزیزان را با انواع درب اتوماتیک آشنا کنیم. چنانچه در رابطه با موضوعات مطرح شده در این مقاله یا ویژگی‌های محصولات موجود در سایت سوالی داشتید می‌توانید با مشاورین با تماس بگیرید و از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *