درب اتوماتیک شیشه‌ ای, مقالات

کاربرد برق اضطراری در درب اتوماتیک شیشه ای

برق اضطراری درب اتوماتیک

نوشته‌های تازه

دسته‌بندی مقالات

محصولات جک پارکینگی

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

برق اضطراری درب اتوماتیک یکی از سیستم‌هایی است که موجب می‌شود حتی در زمان قطعی برق هم بتوان از درب اتومات شیشه ای استفاده کرد. همان‌طور که می‌دانید انواع درب‌های اتوماتیک شیشه ای سیستم‌هایی هستند که با کمک برق کار می‌کنند. یعنی هرگاه برق ورودی آن‌ها که با کابل از ساختمان می‌گیرند وصل و بدون مشکل باشد، چشمی‌ درب اتوماتیک شیشه ای قادر به انجام عملکرد خود است. پس از تشخیص تردد، در نهایت با همکاری سایر اجزای سیستم موجب باز شدن درب به صورت خودکار می‌شوند. در نتیجه چنانچه برق قطع شود، عملا این درب‌های اتوماتیک کارآیی خود را از دست می‌دهند. اما امروزه با استفاده از برق اضطراری درب اتوماتیک دیگر به چنین مشکلی بر نخواهیم خورد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با کاربرد برق اضطراری در درب اتوماتیک شیشه ای آشنا شوید.

درب‌‌های برقی اتوماتیک شیشه ای

قبل از معرفی کاربرد برق اضطراری درب اتوماتیک، خوب است با ساز و کار و نحوه‌ی عملکرد این نوع درب‌های اتوماتیک آشنا شوید. در این صورت نیاز به سیستم‌های برق اضطراری یا همان UPS را در درب‌های درب‌های اتوماتیک شیشه ای بهتر درک خواهید کرد. همان‌طور که می‌دانید، فرآیند باز شدن درب شیشه ای به صورت خودکار به گونه‌ای با فعالیت چشمی درب اتومات شیشه ای آغاز می‌شود. بدین معنا که انواع چشمی درب اتوماتیک شیشه ای هر کدام با ساز و کار خاص خود با استفاده از انتقال امواج بین قطعات فرستنده و گیرنده، می‌توانند وجود تردد یا مانع مابین درب را تشخیص دهند. سپس این وجود تردد را به مرکز فرمان درب اتوماتیک می‌رسانند. در نهایت، مرکز کنترل با دستور به سایر اجزای درب شیشه ای اتومات موجب باز شدن آن به طور خودکار می‌شود. عملکرد چشمی در این سیستم با استفاده از برق صورت می‌گیرد.

به عبارتی کل این سیستم دارای یک سیم یا کابل ورودی از برق ساختمان است. در زمان وصل بودن برق می‌تواند کارکرد معمول خود را داشته باشد. اما زمانی که برق قطع باشد، در صورت عدم وجود برق اضطراری درب اتوماتیک ، درب کارآیی اتومات بودن خود را از دست می‌دهد. باید با استفاده از ابزاری خاص اصطلاحا درب را خلاص کرد تا بتوان آن را به صورت دستی باز و بسته نمود. چون اگر چشمی که مرحله اول فرآیند خودکار بودن درب است نتواند وجود تردد را به هر دلیلی تشخیص دهد، دیگر درب نمی‌تواند به صورت خودکار حرکت کند. زیرا که اصطلاحا اصلا متوجه وجود تردد نمی‌شود! حال که با عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای به اختصار آشنا شدید، در ادامه به معرفی کاربرد برق اضطراری درب اتوماتیک می‌پردازیم. پس در ادامه‌ی این مقاله نیز همراه ما باشید.

کاربرد برق اضطراری در درب اتوماتیک شیشه ای

به سیستم‌های برق اضطراری اصطلاحا UPS نیز گفته می‌شود. کارآيی این سیستم‌ها بدین صورت است که می‌توانند در زمان قطعی برق، انرژی الکتریکی مورد نیاز برای کارکرد لوازم برقی و سیستم‌های الکترونیکی را فراهم کنند. سیستم‌های برق اضطراری به دلیل داشتن باتری‌های یو پی اس دارای چنین قابلیتی هستند. باتری UPS انواع خاصی از باتری‌های قابل شارژ هستند که می‌توانند انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کنند و در مواقع قطع برق در اختیار سیستم‌های الکتریکی بگذارند. سیستم‌های برق اضطراری خود دارای انواع مختلف با ظرفیت‌ها و قدرت‌های متفاوتی هستند. کاربرد این سیستم‌ها در درب‌های اتومات شیشه ای باعث شده تا در هنگام قطع بودن برق، درب همچنان بتواند به صورت خودکار باز و بسته شود. بدین معنا که زمانی ک برق قطع می‌شود، سیستم به طور خودکار برق مورد نیاز برای کارکرد خود را از سیستم برق اضطراری درب اتوماتیک می‌گیرد.

در نتیجه چشمی همچنان کارکرد خود را داشته و فرآیند حرکت خودکار درب به صورت عادی شکل می‌گیرد. وجود این نوع سیستم‌های UPS در درب‌های اتومات شیشه ای خصوصا در مکان‌هایی که خیلی پر تردد هستند مانند بیمارستان‌ها، و یا مکان‌هایی که مسائل امنیتی در آن‌ها مطرح هست، مانند بانک‌ها، توانسته بسیار مثمرثمر واقع شود و از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری کند. چنانچه درب اتومات شیشه ای مجهز به برق اضطراری نباشد، یکی از راه‌های حرکت دادن درب این است که با استفاده از آچار آلن اصطلاحا درب را خلاص کنیم. تا بتوانیم موقتا تا وصل شدن مجدد برق درب را به صورت دستی باز و بسته کنیم. حال که با سیستم برق اضطراری درب اتوماتیک آشنا شدید، در ادامه در رابطه با قیمت دستگاه UPS در درب‌های اتومات شیشه ای خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

قیمت دستگاه UPS‌ در درب اتوماتیک شیشه ای

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، درب‌های اتومات شیشه ای می‌توانند مجهز به سیستم برق اضطراری و یا فاقد آن باشند. سیستم‌های برق اضطراری یا همان دستگاه‌های یو پی اس، مانند سایر قطعات در ساختار درب اتوماتیک شیشه ای توسط برندهای مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. بسته به ویژگی‌های درب شیشه ای در پروژه مورد نظر می‌تواند هر کدام از این سیستم‌های یو پی اس به اقتضای نیاز مورد استفاده واقع شوند. دستگاه‌های UPS‌ توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

معمولا انواع نمونه‌های خارجی به دلیل هزینه‌های واردات کالا دارای قیمت بیشتری نسبت به نمونه‌های ایرانی هستند. اما در هر صورت شما می‌توانید با توجه به بودجه در دسترس‌تان هم در بین برندهای ایرانی و هم خارجی، انواعی از سیستم برق اضطراری درب اتوماتیک با کیفیت با قیمت مقرون به صرفه را بیابید. جهت آشنایی هر چه بیشتر با قیمت برق اضطراری درب اتوماتیک می‌توانید با کارشناسان سایت ما تماس حاصل نمایید و سوالات خود را بپرسید.

 

برند اریس الکترونیک یکی از شرکت‌های ایرانی است که پیشرفت چشمگیری در حوزه تولید و عرضه دستگاه‌های زیر مجموعه سیستم‌های کنترل تردد دارد. ما در گروه صنعتی اریس الکترونیک همواره در تلاشیم تا نیاز شما عزیزان را از هر لحاظ سنجیده و بر طرف کنیم. تا شما عزیزان بتوانید خرید مطمئن‌تری را تجربه کنید. چنانچه در رابطه با مطالب موجود در این مقاله و یا سایر مقالات سوالی داشتید، می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل نمایید و سوالات خود را از آنان بپرسید. کارشناسان ما آماده‌اند تا به صورت رایگان مشاوره پیش از خرید را به شما عزیزان ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *