درب اتوماتیک شیشه‌ ای, مقالات

آشنایی با موتور درب اتوماتیک شیشه ای

موتور درب اتوماتیک شیشه ای

نوشته‌های تازه

دسته‌بندی مقالات

محصولات جک پارکینگی

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

موتور درب اتوماتیک شیشه ای یکی از قطعات مهم در این سیستم است که نیروی لازم برای حرکت درب را فراهم می‌کند. همان‌طور که می‌دانید هر دستگاه یا سیستمی، از لوازم خانگی مانند یخچال و ماشین لباسشویی تا خودروها، دارای موتوری است که با به کار افتادن و روشن شدن آن، دستگاه کارکرد و وظیفه‌ی خود را انجام می‌دهد. موتور دستگاه‌های مختلف خود از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که مجموعا با همکاری یکدیگر عملکرد دستگاه را موجب می‌شوند.

درب‌های اتوماتیک شیشه ای نیز دارای موتوری هستند که با برق کار می‌کند. در واقع با اتصال برق به موتور، این قطعه انرژی مورد نیاز خود برای شروع فعالیت را دریافت می‌کند. سپس این انرژی را به سایر قطعات مرتبط با حرکت درب شیشه ای اتومات منتقل می‌کند. و در نهایت موجب باز یا بسته شدن درب برقی اتومات شیشه ای می‌شود. در این مقاله قصد داریم منحصرا در رابطه با موتور درب اتوماتیک شیشه ای اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ساختار درب اتوماتیک شیشه ای

برای آشنایی با موتور درب اتوماتیک شیشه ای بهتر است ابتدا با ساختار کلی و اجزای تشکیل‌دهنده درب اتوماتیک شیشه ای آشنا شوید. زیرا همان‌طور که می‌دانید در هر دستگاه و سیستمی اجزای مختلف باید در کنار هم و با همکاری هم در خدمت انجام هدف نهایی آن دستگاه یا سیستم کار کنند. پس اجزای مختلف در دستگاه‌ها بر روی یکدیگر تاثیرگذار اند. ممکن است با ایجاد اختلال در عملکرد یک قطعه، فعالیت یک یا چند قطعه‌ی دیگر نیز دچار اختلال شود و در نهایت موجب بروز ایراد در عملکرد نرمال کل سیستم می‌شود. لذا آشنایی با اجزای مختلف درب اتوماتیک شیشه ای به شما این امکان را می‌دهد تا تاثیرات این اجزا بر هم و ارتباط آن‌ها را با موتور دستگاه بیشتر درک کنید.

علاوه بر موتور درب اتوماتیک شیشه ای که در ادامه مفصلا توضیح خواهیم داد، این سیستم متشکل از اجزایی چون چشمی درب اتومات شیشه ای، شیشه‌های درب اتومات شیشه ای، پوشش فضاهای اضافی خارج از اندازه نرمال در برخی درب‌ها، و… هستند. چشمی در این دستگاه مسئول تشخیص وجود تردد از درب است. بدین صورت که با توجه به نوع چشمی هر زمان ارتباط بین فرستنده‌ی آن و گیرنده‌ی آن قطع شود، درب با دستور مرکز فرمان درب اتومانیک باز می‌شود.

شیشه‌های این درب‌ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به خواسته مشتری در ابعاد و ضخامت مناسب تولید می‌شود. در مکان‌هایی که اندازه دهنه درب بزرگتر از حالت استاندارد است، از پوششی برای پر کردن یا پوشاندن فضاهای اضافه‌تر از اندازه نرمال درب استفاده می‌شود. این پوشش می‌تواند به تناسب مکان مورد نظر و خواست مشتری از شیشه، سنگ، چوب، و…. باشد. حال که با تعدادی از اجزای درب اتومات شیشه ای آشنا شدید، در ادامه به معرفی موتور درب اتوماتیک شیشه ای می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

قیمت موتور درب اتوماتیک شیشه ای

موتور درب اتوماتیک شیشه ای

همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر کردیم، موتور درب شیشه ای یکی از اجزای اصلی این سیستم است که در خدمت هدف نهایی آن یعنی حرکت درب به صورت اتوماتیک کار می‌کند. موتور درب‌های اتومات شیشه ای نیرو و انرژي لازم کارکرد خود را از برق می‌گیرد. سپس بعد از به کار افتادن موتور، این نیرو و انرژی به سایر قطعات مرتبط با حرکت درب فرستاده می‌شود و نتیجتا درب به صورت خودکار باز یا بسته می‌شود. موتور درب‌های شیشه ای بر روی یک دهنه نصب می‌شود. این دهنه در واقع به صورت ریلی هستند که علاوه بر قرار گیری موتور دستگاه بر روی آن، حرکت درب‌های شیشه ای نیز بر روی همین ریل انجام می‌شود. این ریل می‌تواند دقیقا به اندازه‌ي عرض دهنه‌ی درب ساختمان باشد. یا با توجه به شکل و اندازه این دهنه یا نوع معماری و بنای ساختمان در بالای این قسمت نصب شود.

چنانچه این درب‌ها مجهز به سیستم برق اضطراری درب اتوماتیک شیشه ای باشند، در هنگام قطع برق نیز موتور دستگاه می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را از طریق برق اضطراری تامین کند. موتور انواع درب اتوماتیک شیشه ای در ابعاد و اندازه‌های گوناگون و با ولتاژ و آمپرهای مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با مشورت یک کارشناس ماهر در این کار موتوری با ابعاد، ظرفیت و بازدهی مناسب با میزان استفاده از درب، انتخاب نمایید که کارآیی مناسب و طولانی مدتی را برایتان داشته باشد. در ادامه در ارتباط با قیمت موتور درب اتوماتیک شیشه ای نیز اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

قیمت موتور درب اتوماتیک شیشه ای

قطعا یکی از فاکتور‌های مهم در خرید موتور درب اتوماتیک توجه به قیمت آن است. قیمت موتور درب شیشه ای با معیارهای مختلفی سنجیده می‌شود. اولا موتور این دستگاه‌ها مانند سایر قطعاتشان توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و عرضه می‌شوند. شما می‌توانید طیفی از کیفیت و قیمت را از این قطعه در میان برندهای مختلف داخلی و خارجی مشاهده کنید. همچنین میزان ولتاژ، ظرفیت، آمپر و ابعاد موتور نیز بر روی آن تاثیرگذار است. تبعا هر چه اندازه‌ی موتور بزرگ‌تر و قدرت آن بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

همچنین از دیگر موارد تاثیرگذار در قیمت موتور، کیفیت تولید و مواد اولیه‌ی سازنده‌ی آن است. همچنین مدت زمان ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی توسط شرکت تولید یا عرضه‌کننده. در نهایت می‌توان گفت شاید نتوانید میانگین قیمت صحیحی را برای قیمت درب اتوماتیک شیشه ای بیابید. اما می‌توانید در بین گزینه‌های متنوع موجود، موتوری را که هم از نظر کارآیی مناسب باشد و هم از نظر قیمتی مقرون به صرفه، بیابید و برای خرید آن اقدام نمایید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از به‌روزترین قیمت‌های موتور درب شیشه ای اتومات با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

گروه صنعتی اریس با تکیه بر همت و تلاش پرسنل متعهد و متخصص خود، همواره کوشیده است تا رضایت شما عزیزان را از هر لحاظ جلب کند. شما می‌توانید با مطالعه‌ی مقالات موجود در سایت اطلاعات خود را در رابطه با ویژگی‌های درب‌های اتومات شیشه ای و اجزای آن‌ها افزایش دهید. چنانچه سوالی داشتید که در این مقاله جواب آن را دریافت نکردید، می‌توانید سوالاتتان را به صورت تلفنی از کارشناسان ما بپرسید. همچنین، از مشاوره‌ی رایگان آنان بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *