جک درب پارکینگی, مقالات

مدار فرمان درب پارکینگ و اجزای آن

مدار فرمان درب پارکینگ

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

می‌توان گفت مدار فرمان درب پارکینگ اصلی‌ترین جزء جک درب پارکینگی می‌باشد. به عنوان مثال مدار کنترل درب پارکینگ در داخل دستگاه جک پارکینگی، همانند مغز انسان در بدن است. همان‌طور که مغز انسان دستور انجام رفتارها و کارهای مختلف را صادر می‌کند، در جک پارکینگی نیز این مدار کنترل است که به اصطلاح به جک فرمان می‌دهد چگونه رفتار کند! یعنی مثلا اینکه سرعت اولیه و ثانویه جک چگونه باشد، حرکت جک به چه صورت باشد، باز و بسته شدن درب چقدر طول بکشد، و… همگی مواردی است که در مرکز کنترل جک برنامه‌ریزی شده اند و توسط این جزء به سایر اجزاء دستگاه جک پارکینگی فرستاد شده و اجرا می‌شوند. در واقع می‌توان گفت مدار فرمان درب پارکینگ جزئی از جک برقی درب پارکینگ است که به نحوی با تمام دیگر اجزاء در ارتباط است. این ارتباط می‌توان به وسیله‌ی سیم باشد و یا به کمک امواج رادیویی.

در هنگام استفاده از هر دستگاهی بهتر است که ما دست کم با اجزا و ساختار اصلی آن آشنا شویم. علت این امر آن است که احیانا در صورت بروز مشکل تا حدی بتوانیم اوضاع را تحت کنترل خود قرار دهیم و در مواردی بتوانیم علت ایجاد اختلال را تشخیص داده و یا آن را برطرف کنیم. همانند کسی که راننده است و تا حدی از موتور ماشین و خرابی‌های آن سر در می‌آورد، کاربران استفاده‌کننده از جک پارکینگی نیز بهتر است با اجزای سازنده آن خصوصا مدار کنترل آشنایی داشته باشند. انواع جک‌های درب پارکینگی با سطوح کیفیت، کارآیی و قیمت‌های متفاوت توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و عرضه می‌شوند. همچنین برخی از اجزای تشکیل‌دهنده و لوازمات جانبی‌شان مانند مدار فرمان، چشمی، ریموت، و… به صورت جداگانه نیز به فروش می‌رسند. در نتیجه بهتر است در رابطه با قطعات مختلف جک پارکینگی اطلاعات لازم را داشته باشید.

Madar-farman-4

جک درب پارکینگی چیست و چه اجزایی دارد؟

جک‌های درب پارکینگی لوازمی مکانیکی هستند که موجب می‌شوند بتوانیم درب پارکینگ را به صورت اتوماتیک باز یا بسته کنیم. با توجه به نوع جک، می‌توانیم آن را با ریموت، تلفن همراه، اثر انگشت، و… سِت کنیم. وجود جک‌‌های پارکینگی موجب ایجاد آسایش برای ما می‌شوند و همچنین از مشکلاتی مانند سرقت جلوگیری می‌کنند. جک درب پارکینگی نیز همانند هر دستگاه دیگری از چند جزء تشکیل شده که مهم‌ترین این اجزاء مدار فرمان جک پارکینگ است. در ادامه هر یک از این اجزاء را به اختصار توضیح خواهیم داد.

اجزای اصلی جک درب پارکینگ:

۱. استاتور: استاتور یا سیم پیچ جزء ثابت (بدون تحرک) موتور جک است. سیم پیچ‌ها بر روی شیارهای موجود روی بدنه‌ی استاتور قرار می‌گیرند و وظیفه‌ی پشتیبانی از موتور جک را بر عهده دارند.

۲. چرخانه: چرخانه یا رتور قسمت متحرک موتور است. این قطعه وظیفه‌ی جذب رسانا را بر عهده دارد که در نهایت انرژي تولید شده در چرخانه از انتهای آن به چرخ دنده برنجی فرستاده می‌شود.

۳. چرخ دنده برنجی: این قطعه نیز همانند هر چرخ دنده‌ای ساختاری دندانه‌ای دارد و نیروی حرکت جک را فراهم می‌کند. در نهایت انرژی تولید شده توسط چرخ دنده برنجی به وسیله‌ی گیربکس به میله ماردون منتقل می‌شود.

۴. میله ماردون: حرکات موتور به صورت چرخشی است که میله‌ی ماردون آن را به حرکات رفت و آمدی (رفت و برگشتی) جک تبدیل می‌کند.

۵. مدار کنترل: در این مورد در ادامه مفصلا توضیح خواهیم داد.

۶. چشمی: چشمی برای تشخیص مانع و کنترل تردد است. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه بر روی لینک کلیک کنید و در مورد چشمی جک درب پارکینگ مطالعه کنید.

۷. فلاشر: از طریق علائمی مانند نور چشمک زن برنامه‌ی جک را به ما منتقل می‌کند.

در ادامه به ارائه توضیح کامل در رابطه با مدار فرمان درب پارکینگ می‌پردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مدار فرمان درب پارکینگ چیست؟

در اینجا میخواهیم توضیحات کاملی را در رابطه با مدار کنترل درب پارکینگ ارائه کنیم. مهم‌ترین جزء تشکیل‌دهنده جک درب پارکینگ مدار کنترل آن است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، مدار فرمان جزئی است که با سایر اجزای جک به گونه‌ای در ارتباط است. این ارتباط ممکن است به وسیله‌ی سیم یا همان کابل باشد، ممکن است هم به وسیله امواج رادیویی (بدون سیم) باشد. مدار فرمان از اجزایی است که به صورت جداگانه نیز به فروش می‌رسد تا در هنگام نیاز، مثلا برای تعویض این قطعه بتوانید آن را اصطلاحا به صورت تک قطعه خریداری کنید. مرکز کنترل جک پارکینگی توسط برندهای ایرانی و خارجی مختلفی تولید و عرضه می‌شود. این مدار فرمان خود دارای چند قطعه است که در ادامه آن‌ها را نام خواهیم برد.

اجزای مدار فرمان درب پارکینگ:

مدار کنترل جک پارکینگ

۱. برد اصلی

۲. ترانس تغذیه

۳. کارت رادیویی و ترمینال

۴. فیوز

۵. دیپ سوئیچ

۶. لامپ LED

۷. صفحه نمایش‌دهنده

هر کدام از این اجزا وظایفی را بر عهده دارند که در مجموع باعث عملکرد صحیح مرکز کنترل می‌شوند. در کل مدارهای فرمان انواع بسیار زیاد و متنوعی دارند و با عنوان‌های مختلفی مانند میکرو سوئیچی، تایمینگ، و… تولید و عرضه می‌شوند. امروزه اکثر برندهای فعال در این زمینه در تلاش اند تا در حوزه‌ی تولید مدار فرمان درب پارکینگ محصولات خو را گسترش داده و انواع با کیفیت‌تر و بهتری را به بازار عرضه کنند. هر کدام از انواع مدار فرمان نیز ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. مثلا مدار فرمان‌های دارای سیستم تایمینگ در ابتدا و انتهای حرکت درب اتوماتیک فرآیند توقف و به اصطلاح ترمز را با دقت بالایی به انجام می‌رسانند اما نیاز به سرویس و چک شدن به صورت دوره‌ای دارند خصوصا در زمان گرم و یا سرد شدن بیش از حد هوا. اما سیستم‌های میکرو سوئیچ دقیقا برعکس سیستم‌های تایمینگ هستند. بدین صورت که می‌توان گفت خیلی کمتر نیاز به سرویس دارند و از طرفی فرآیند توقف در ابتدا و انتهای حرکت درب را به مرور زمان با کیفیت پایین‌تری به انجام می‌رسانند.

قیمت مدار فرمان درب پارکینگ چقدر است؟

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم مرکز کنترل جک درب پارکینگی قطعه‌ای است که به صورت جداگانه توسط برندهای مختلف خارجی و داخلی تولید می‌شود. همچنین تمام این کمپانی‌های تولید و عرضه‌کننده روز به روز در تلاش اند تا این قطعه را با کیفیت بالاتری تولیدکنند زیرا همان‌طور که می‌دانید مدار فرمان مهم‌ترین جزء جک پارکینگی است. پس ما برای انتخاب مدار فرمان با طیفی از قیمت‌های گوناگون مواجه هستیم. برای اطلاع به‌روز از قیمت مدار فرمان درب پارکینگ می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

گروه صنعتی اریس الکترونیک می‌کوشد تا شما عزیزان را با ویژگی‌های مدار فرمان درب پارکینگ و همچنین با اجزای آن آشنا کند. چنانچه قصد خرید مدار فرمان را برای جک درب پارکینگ خود دارید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. مشاورین ما می‌توانند شما عزیزان را در انتخاب مدار فرمان مناسب برای جک درب پارکینگ منزل‌تان یاری کنند. ما همواره به جلب رضایت و برطرف کردن انتظارات شما عزیزان می‌اندیشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *