جک درب پارکینگی, مقالات

آشنایی با ساختار جک درب پارکینگ

ساختار جک درب پارکینگ

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

شاید برایتان جالب باشد که در رابطه با ساختار جک درب پارکینگ اطلاعاتی را کسب کنید. خصوصا اگر قبلا هم از جک درب پارکینگ استفاده کرده باشید، حتما متوجه مکانیزم جالب عملکرد آن شده‌اید. اینکه شما می‌توانید مثلا با کمک تلفن همراهتان بدون ترک ماشین به جک درب پارکینگی فرمان دهید که درب پارکینگ را برای شما باز یا بسته کند، فرآیندی جالب و نشانه‌ی پیشرفت علم و تکنولوژی است. استفاده از سایر لوازم برقی نیز همین‌طور است. مثلا اینکه شما با زدن یک دکمه در ماشین لباسشویی، می‌بینید که تمام لباس‌ها را به خوبی برای شما می‌شوید. یا وسایلی مانند آیفون تصویری، تلویزیون، چای‌ساز، و… همگی به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی به وجود آمده‌اند و رفاه بیشتری را فراهم کرده‌اند. در نتیجه شاید برایتان جالب باشد که بدانید این لوازم برقی دارای چه ساختاری هستند که با فشردن یک دکمه خواسته ما را متوجه می‌شوند و انجامش می‌دهند؟

در رابطه با هر وسیله‌ای همانند جک درب پارکینگی، آشنایی با قطعات تشکیل دهنده‌ی آن می‌تواند سودمندی‌های زیاد دیگری نیز برای ما داشته باشد. مثلا در مورد ساختار جک درب پارکینگ و قطعات آن چنانچه آشنایی داشته باشید، ممکن است هنگام بروز مشکل بتوانید سریع‌تر آن را تشخیص داده و قبل از آنکه ایراد دستگاه حادتر شود، آن مشکل را بر طرف کنید. همچنین در کل آشنایی با قطعات و ساختار تشکیل‌دهنده هر دستگاهی باعث می‌شود که ما بهتر بتوانیم انواع مناسب آن را با توجه به معیارهای خود شناسایی کنیم. جک‌های درب پارکینگی نیز لوازمی هستند که دارای انواع مختلفی بوده و هر کدامشان با ویژگی‌های مخصوص به خود، برای درب‌هایی با ابعاد و اوزان متفاوت طراحی شده‌اند. در نتیجه شایسته است که با کسب این اطلاعات، دانش خود را در رابطه با جک‌های پارکینگی بالا ببریم تا بتوانیم در هنگام خرید جک درب پارکینگی هوشمندانه‌تر عمل کنیم.

جک درب پارکینگی و انواع آن

در اینجا می‌خواهیم در رابطه با جک‌های درب پارکینگی با زبان ساده توضیحاتی را ارائه دهیم. می‌دانیم جک‌های درب پارکینگی ابزاری هستند ک به کمک آن‌ها می‌توانیم درب پارکینگ را به صورت اتوماتیک باز یا بسته کنیم. به دربی که توسط جک‌های درب پارکنیگی اتومات شده است نیز درب اتوماتیک گفته می‌شود. جک‌های درب پارکینگی را می‌توان با توجه به نوع آن، با کمک ریموت، کارت، اثر انگشت، تلفن همراه، و… هم‌خوان نمود و به آن برنامه داد. از این رو که این جک‌ها باعث بالاتر رفتن امنیت ساختمان و جلوگیری از مشکلاتی مانند سرقت از منزل و یا سرقت خودرو به هنگام ترک آن برای باز کردن درب پارکینگ می‌شوند، باعث بالا رفتن رفاه و آسایش در زندگی ما شده‌اند. ساختار جک درب پارکینگ در انواع مختلف آن یک چهارچوب یکسان دارد، زیرا در هر نوع، جک‌های درب پارکینگی دارای ساختار اصلی یکسانی هستند.

انواع جک پارکینگی از نظر فناوری ساخت آن‌ها:

۱. جک‌های پارکینگی هیدرولیکی: عملکرد این جک‌ها با کمک فشرده شدن روغن صورت می‌گیرد و بنابراین استهلاک کمی دارند. همچنین به دلیل مقاومت بالا دارای قیمت بیشتری نسبت به انواع الکترومکانیک هستند. جک‌های هیدرولیک معمولا دارای موتور قدرتمندی بوده و بیشتر از نوع ریلی هستند.

۲. جک‌های پارکینگی الکترومکانیکی: این نوع از جک‌های پارکینگی عملکردی به کمک حرکت چرخ دنده‌ها و گیربکس دارند. همچنین، دارای استهلاک بیشتری است و در هنگام داغ شدن و یا سرمای هوای بیش از حد نرمال، کارکردشان کند می‌شود و یا حتی متوقف می‌شوند. جک‌های الکترومکانیکی معمولا از جک‌های هیدرولیکی قیمت پایین‌تری دارند. جک‌های الکترومکانیک بیشتر از نوع بازویی هستند.

تا اینجا با تعریفی ساده از جک پارکینگی، مزایا و انواع آن از نظر تکنولوژی ساخت آشنا شدیم. در ادامه می‌خواهیم ساختار جک درب پارکینگ و قطعات تشکیل‌دهنده آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ساختار جک درب پارکینگ

حال می‌خواهیم قطعات اصلی تشکیل‌دهنده ساختار جک درب پارکینگ را به شما عزیزان معرفی کنیم.

۱. استاتور یا سیم پیچ: استاتور جزئی از موتور است که عملکرد خود را بدون حرکت و به صورت ثابت انجام می‌دهد. سیم پیچ همان‌طور که از نامش مشخص است از چند قطعه ورقه فلزی به هم پیچیده تشکیل شده که در مجموع به صورت یک استوانه‌ی تو خالی هستند. بر روی این قطعات فلزی، چند شیار وجود دارد که این شیارها، جایگاه قرارگیری سیم پیچ‌ها هستند. عملکرد استاتور یا سیم پیچ به منظور ایجاد انرژی مغناطیسی است و وظیفه‌ی پشتیبانی از موتور را بر عهده دارد.

۲. چرخانه: چرخانه یا رتور قسمتی از موتور جک است که به صورت متحرک بوده و دارای هسته‌ای چند قسمتی است. چرخانه نیز دارای شیارهایی است که بر روی این شیارها، قطعات آلومینیومی و فلزی وجود دارد. این قطعات وظیفه‌ی جذب رسانا را بر عهده دارند. در نهایت انرژی تولیدی توسط رتور، از قسمت انتهایی آن به چرخ دنده برنجی فرستاده می‌شود.

۳. چرخ دنده برنجی: این قطعه نیز همان‌گونه که از نامش بر می‌آید همانند هر چرخ دنده دیگری ساختاری دندانه دندانه دارد و نیروی لازم برای حرکت جک را فراهم می‌کند. با حرکت هر چرخ دنده، انرژي از قطعه‌ای به قطعه دیگری منتقل می‌گردد. چرخ دنده برنجی از یک سو به شفت گیربکس متصل است. انرژیتوسط چرخ دنده از طریق گیربکس به میله ماردون منتقل می‌گردد.

۴. میله ماردون: میله ماردون حرکات چرخشی موتور را به حرکات رفت و برگشتی جک تبدیل می‌کند.

۵. مرکز کنترل: مرکز فرمان جک وظیفه‌ی هماهنگی سرعت و حرکت جک را بر عهده دارد که می‌توان این برنامه را تنظیم کرد.

۶. چشمی: این چشمی در اکثر جک‌های پارکینگی برای کنترل و تشخیص عبور و مرور قرار دارد.

۷. فلاشر: ارتباط جک را از طریق علائمی مانند نور چشمک زن با ما برقرار می‌کند.

قیمت جک درب پارکینگ

همان‌طور که در مقالات قبل اشاره کردیم، قیمت انواع جک درب پارکینگی به چند مورد بستگی دارد. همانند: نوع جک، متریال و موادی که در تولید آن به کار می‌رود، برند تولیدکننده، و… پس شما شاید شاهد طیف گسترده‌ای از قیمت انواع جک درب پارکینگی باشید. به خصوص اینکه در حال حاضر هم برندهای خارجی و هم برندهای ایرانی معتبر و معروف زیادی در حال فعالیت در زمینه تولید انواع جک درب پارکینگی هستند. اما در کل می‌توان گفت همان‌گونه در بالاتر اشاره کردیم، قیمت انواع جک هیدرولیکی به دلیل استهلاک کمتر و مقاومت بیشتر، معمولا بالاتر از انواع الکترومکانیک است. همچنین قیمت بیشتر جک‌های پارکینگی خارجی ب دلیل مسائلی مانند هزینه‌های واردات محصول و تحریم‌ها، معمولا بالاتر از انواع جک پارکینگی ایرانی است. اما در کل برندهای ایرانی زیادی وجود دارند که جک‌های تولیدی‌شان بسیار با کیفیت بوده و قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است.

شرکت اریس الکترونیک می‌کوشد تا با دادن اطلاعاتی مفید در مورد ساختار جک درب پارکینگ به شما عزیزان، شما را در جهت کسب دانش بیشتر در ارتباط با جک‌های پارکینگی یاری کند. اگر در ارتباط با مطالبی که در این مقاله و یا ویژگی‌های محصولات موجود در سایت سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. جلب رضایت شما عزیزان همواره برای ما در اولویت قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *