جک درب پارکینگی, مقالات

انواع ریموت درب پارکینگ

ریموت درب پارکینگ

نوشته‌های تازه

دسته‌بندی مقالات

محصولات جک پارکینگی

ارتباط با کارشناسان اریس

۰۳۱۵۵۳۰۸۶۲۰

۰۹۱۲۰۶۹۱۵۹۳

info@eriselectronic.com

ریموت درب پارکینگ از جمله لوازمات جانبی جک‌های درب پارکینگی است. در اغلب جک‌های درب پارکینگی ریموت متناسب با آن‌ها داخل پکیج فروش جک موجود است. البته ریموت‌ها معمولا به صورت جداگانه نیز به فروش می‌رسند. زیرا که ممکن است نیاز باشد تعداد ریموت بیشتری تهیه کنید (مثلا برای همه ساکنین یک ساختمان) و یا اینکه ریموت احتیاج به تعویض پیدا کند. اکثر جک‌های درب پارکینگی با ریموت متناسب‌شان سِت شده و باز و بسته می‌شوند. تعدادی از آن‌ها نیز هستند که با تلفن همراه، اثر انگشت، کارت، و… هم‌خوان می‌شوند. در مورد جک‌هایی که با ریموت حرکت می‌کنند، ریموت درب در واقع رابط بین کاربران مصرف‌کننده با جک پارکینگی است و می‌تواند فرمان ما را به جک درب پارکینگی برساند. بنابراین، اگر ریموت دچار مشکل شود، طبعا نمی‌توان به درب اتوماتیک فرمان حرکت داد. لذا، ریموت از لوازمات جانبی بسیار مهم در پک جک پارکینگی است.

استفاده از جک‌های درب پارکینگی موجب افزایش رفاه و آسایش مصرف‌کنندگان شده است. زیرا که موجب می‌شود بابت هر بار باز یا بسته کردن درب پارکینگ مجبور به ترک اتومبیل خود نباشید. این موضوع باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژي و همچنین جلوگیری از سرقت ماشین می‌شود. به علاوه وجود جک برقی درب پارکینگ موجب افزایش امنیت ساختمان تا حد زیادی می‌شود. با توجه به نوع جکی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید یک بار برای خرید آن هزینه کنید و تا سال‌ها (به اندازه‌ی طول عمر آن) از کاربرد و مزایای آن بهره‌مند شوید. در حال حاضر انواع جک‌های درب پارکینگی و لوازمات جانبی آن‌ها من جمله ریموت، توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و به بازار مصرف‌کنندگان عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با مشخص کردن معیارهای خود مانند کیفیت، قیمت، کارآیی، طول عمر، گارانتی، و… جک پارکینگی و ریموت مناسب خود را بیابید و برای خرید آن اقدام نمایید.

ریموت درب پارکینگ چیست؟

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، ریموت‌ها یکی از لوازمات جانبی جک‌های درب پارکینگی است. ریموت در اصطلاح به معنی کنترل کردن از راه دور است و در واقع فرمان ما را به جک انتقال می‌دهد. هر دکمه‌ای از ریموت که فشرده شود، یک فرمان مخصوص و در واقع یک فرکانس را به گیرنده‌ای (رسیور) در مرکز فرمان جک می‌فرستد و جک پارکینگی نیز بر طبق این فرمان حرکت کرده و باز یا بسته می‌شود. هر جک درب پارکینگی، ریموت مخصوص به خود را دارد.  به عبارتی کدهایی که برای هر ریموت و جک پارکینگی تعریف می‌شود، منحصر به فرد است و این موضوع خود باعث افزایش امنیت می‌شود. برنامه‌ریزی و سِت کردن ریموت درب پارکینگ با جک پارکینگی مورد نظر توسط کارشناس مربوطه انجام می‌شود. چنانچه به هر دلیلی این برنامه بر هم بخورد، مجدد برای تنظیم آن به کمک کارشناس و سرویس‌کار احتیاج پیدا خواهید کرد.

حال که با ریموت درب پارکینگ و مزایای استفاده از جک درب پارکینگی آشنا شدید، می‌خواهیم به معرفی انواع ریموت بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

ریموت پارکینگ

انواع ریموت درب پارکینگ

انواع ریموت پارکینگ نیز مانند جک‌های آن دارای تنوع بالایی است و نمی‌توان تمام ریموت‌های موجود در بازار را در یک دسته‌بندی جای داد. بلکه می‌توانیم با در نظر گرفتن فاکتور‌ها و معیارهای مختلف انواع مختلف ریموت را به چند روش دسته‌بندی کنیم که در ادامه توضیح خواهیم داد.

انواع دسته‌بندی ریموت:

۱.دسته‌بندی از نظر نوع فرکانس

۲.از نظر نوع کد تعرف شده

۳.از نظر فابریک یا غیر فابریک بودن

در ادامه هر یک از این دسته‌بندی‌ها را به اختصار توضیح خواهیم داد.

انواع ریموت درب پارکینگ از نظر نوع فرکانس

در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که برای آنکه ریموت و جک درب پارکینگی سِت شوند، باید فرکانس ریموت با فرکانس رسیور (گیرنده‌ای که فرمان ما را به مرکز کنترل جک می‌فرستد) یکسان باشد. چنانچه این موضوع اتفاق نیفتد، به اصطلاح رسیور درون دستگاه جک متوجه فرمان ارسالی از ریموت نمی‌شود در نتیجه خواسته‌ی ما مبنی بر باز یا بسته شدن درب به درستی اجرا نمی‌شود. انواع فرکانس ریموت عبارت است از:

۱. فرکانس ۴۳۳ مگا هرتز

۲. فرکانس ۳۱۵ مگا هرتز

۳. فرکانس ۸۶۸ مگا هرتز

انواع ریموت درب پارکینگ از نظر نوع کد تعریف شده

انواع کدهای تعریف شده برای ریموت‌ها عبارت اند از:

۱. کد فیکس: روش شناسایی ریموت برای رسیور داخل دستگاه با کد فیکس به وسیله‌ی وجود دیپ سوئیچ در رسیور و وجود جامپر در ریموت انجام می‌شود. ریموت‌های کد فیکس معمولا امنیت پایین‌تری نسبت به سایر دارند. زیرا که دارای تنوع زیادی نیستند و امکان کپی شدن آن‌ها وجود دارد.

۲. کد لرنینگ: شناساندن ریموت به رسیور (گیرنده) به کمک روش‌های نرم افزاری انجام می‌شود. معمولا این نوع از ریموت‌ها نسبت به کد فیکس امنیت بالاتری دارند. به علاوه مراحل شناسایی ریموت توسط رسیور نیز راحت‌تر انجام می‌گیرد. زیرا که در همان تنظیم اولیه، کدهای ریموت در رسیور اصطلاحا ذخیره می‌شود.

۳. هاپینگ: ریموت‌های هاپینگ برای ارتباط با رسیور دارای کدهای خاص هستند. از مزایای ریموت هاپینگ این است که این کدهای خاص ثابت نبوده و مانند رمز پویا کارت اعتباری هر بار تغییر پیدا می‌کنند. این موضوع خود باعث افزایش امنیت کار با این نوع ریموت‌ها می‌شود. ریموت‌‌های هاپینگ از محبوب‌ترین انواع ریموت هستند.

انواع ریموت درب پارکینگ از نظر فابریک و غیر فابریک بودن

۱. ریموت‌های فابریک: این نوع ریموت‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است توسط همان شرکت تولیدکننده جک درب پارکینگی تولید می‌شوند. به اصطلاح این ریموت‌ها برای کمپانی اصلی بوده و نام آن شرکت نیز بر روی آن‌ها درج شده است. ریموت فابریک معمولا قیمت بالایی دارد اما به لحاظ کیفیت بالاتر و امنیت بیشتر به نسبت ریموت‌های غیر فابریک، توصیه به استفاده می‌شوند.

۲. ریموت‌های غیر فابریک: این ریموت‌ها در واقع ریموت اصلی جک درب پارکینگی نیستند. اکثر آن‌ها توسط شرکت اصلی تولیدکننده‌ی همان جک درب پارکینگ تولید نشده‌اند. اما قابل سِت کردن با جک مورد نظر هستند. ریموت‌های غیر فابریک معمولا به دلیل قیمت پایینی که دارند مورد توجه کاربران استفاده‌کننده هستند اما نسبت به ریموت‌های فابریک امنیت پایین‌تری دارند.

ریموت درب کنترلی

قیمت ریموت درب پارکینگ

در این باره می‌توان گفت فاکتورهای مختلفی هستند که روی قیمت ریموت تاثیر می‌گذارند. شاید مهم‌ترین آن‌ها همین فابریک یا غیر فابریک بودن ریموت است که بالاتر درباره‌ی آن توضیح دادیم. به علاوه همان‌طور که قبل هم اشاره کردیم ریموت‌ها نیز مانند جک‌های درب پارکینگی توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و عرضه می‌شوند. در نتیجه ما با طیفی از قیمت، کیفیت و کارآیی رو به رو هستیم. شما می‌توانید برای خرید ریموت پارکینگ مورد نظر خود، با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا هم برای انتخاب آن مشورت بگیرید و هم از به روزترین قیمت‌های انواع ریموت مطلع شوید.

شرکت اریس الکترونیک در زمینه‌ی عرضه‌ی انواع جک‌های درب پارکینگی و لوازمات جانبی آن فعالیت می‌کند. ما در گروه الکترونیکی اریس می‌کوشیم تا به روزترین، با کیفیت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین محصولات را به شما عرضه کنیم. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات در رابطه با ریموت‌های پارکینگی و قیمت آن‌ها با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *